Principalele aeroporturi din România derulează proiecte de investiții majore, a căror valoare atinge suma uriașă de aproape 1 miliard de euro, așa cum anunță news.ro. Primele informații arată că finanțările provin atât din fondurile europene accesate de autorități, cât și din bugetul de la stat.
Potrivit primelor informații, principalele aeroporturi din România derulează proiecte de investiții majore în valoare de peste 530 de milioane de euro, iar la fel de bine, urmează să aibă loc și cele pentru infrastructura aeriană, a căror sumă ajunge până la 400. Proiectele sunt explicate prin creșterea fluxului de pasageri, dar totodată, ca urmare a deciziilor strategice de întărire a bazelor NATO din țară.
Fluxul de pasageri a revenit aproape de valorile pe care le atingea înainte de pandemie. Peste 21 milioane de pasageri au tranzitat aeroporturile locale în 2022, fiind înregistrată astfel o creștere de 87%, față de 2021. Cu toate acestea, casa de avocatură ONV LAW a confirmat că sursa blocajului începerii proiectelor provine din faptul că documentațiile de licitație sunt lansate mai târziu decât trebuie.
„Principalele aeroporturi din România derulează proiecte majore de investiţii, în valoare de peste 530 de milioane euro, iar în infrastructura aeriană critică vor fi realizate curând investiţii majore de peste 400 milioane euro.
Doar în 2022, ONV LAW a asistat astfel de proiecte majore de infrastructură, cu un volum de investiţii care însumează peste 50 de milioane euro. Sursa blocajelor vine în general din faptul că documentaţiile de licitaţie sunt lansate târziu şi astfel prevăd termene de execuţie extrem de scurte, care nu mai sunt în acord cu cele din studiile de fezabilitate, din cauza constrângerilor din contractele de finanţare, apreciază specialiştii casei de avocatură”, arată datele transmise de ONV LAW.
Potrivit datelor analizate de ONV LAW, clasamentul investițiilor este dominat de aeroportul Henri Coandă. Bugetul este împărțit astfel: 163 milioane de euro pentru modernizarea căilor de rulare, extinderea platformei de parcare a aeronavelor. Lurările au început în 2022 și termenul de finalizare este de 2 ani.
Lista continuă cu aeroportul din Brașov, acolo unde finanțarea este de 130 milioane de euro. Locația urmează să devină operațională din 15 iunie 2023. Topul este continuat de aeroportul din Craiova (100 milioane de euro pentru construirea unui nou terminal), Iași (61 mil. euro pentru extinderea terminalelor existente).
Totodată, topul este continuat cu aeroportul „Delta Dunării” Tulcea (27 mil. euro pentru extinderea și modernizarea terminalului de pasageri și a platformei de îmbarcare – debarcare), „Avram Iancu” Cluj-Napoca (46 mil. de euro pentru extinderea terminalului plecări), „Mihail Kogalniceanu” Constanţa (37 mil. euro pentru noul terminal, turnul de control, parcarea), Timișoara Traian Vuia SA (17 mil. euro pentru terminalul de plecări curse externe).