O afacere ingenioasă și profitabilă a prins contur din nevoia Cosminei și a lui Șerban Dinu de a-și hrăni copiii cu mâncare sănătoasă. Așa le-a venit ideea de a dezvolta o platformă care să-i pună în legătură pe clienți cu producătorii.
La momentul dezvoltării platformei, cei doi soți aveau deja experiență ca producători locali, odată cu încercarea de a crea prima fermă de păsări pășunate din România, potrivit Știrile Pro TV
Odată ce iau legătura prin intermediul acestei platforme, producătorii și clienții își dau întâlnire într-un punct asupra căruia cad de acord, iar marfa – întotdeauna proaspătă – ajunge la client în cele mai bune condiții.
Sistemul de precomandă garantează că producătorii livrează doar cantitățile cerute de consumatori, eliminând astfel pierderile inutile. În plus, nu există costuri ascunse: clientul știe din capul locului cât are de plătit, căci plătește exact cantitatea pe care a precomandat-o.
“Ne-am dat seama că, de fapt, cea mai mare problemă a micului producător e desfacerea. Noi produceam artizanal, foarte greu, cu costuri foarte mari, un produs foarte bun și trebuia să ajungem cu el foarte repede la consumatorul care ne căuta”, explică cei doi pentru sursa citată.
Afacerea a debutat în pandemie, mai exact în toamna anului 2020, și a avut un succes uriaș. De la un singur producător înscris pe platformă în luna septembrie 2020, în doar 3 luni se înscriseseră 40 de producători.
„Întâlnirile se făceau în aer liber, în parcările unor centre mari comerciale. Ne întâlneam în aer liber, fiecare producător își parca mașina, se făceau cozi foarte frumos aliniate, oamenii păstrau distanța socială (…) Am început cu un producător în septembrie 2020, și după trei luni, erau 40 de producători și 11.000 de membri la Romo Brașov.
Nu există costuri ascunse sau intermediari. Totul este transparent. Consumatorii știu exact ce cumpără și de la cine”, spun cei doi afaceriști.
Platforma ROMO este disponibilă acum și în Cluj, Sibiu și București.
“De fapt, asta este inovația. Este elementul care leagă sistemul ăsta și de consumul responsabil, și de eliminarea risipei alimentare, și de educația consumatorilor, și permite producătorilor să fie eficienți și să nu mai aibă pierderi”, spune Șerban.
De menționat că ROMO contribuie la diminuarea poluării asociate transportului și refrigerării produselor.
„Prin reducerea distanțelor dintre fermă și consumator, economisim resurse și limităm emisiile de carbon. Este o soluție benefică pentru toți: pentru mediu, pentru producători și pentru consumatori”, precizează Cosmina.