Potrivit unui studiu Hospitality Culture Institute, industria de cafea out of home a explodat în România, în special în București, acolo unde prețul mediu al unei cafele ajunge la 10,5 lei.
Studiul „Consumul de cafea out-of-home în România” analizează comportamentul de consum de cafe în 10 centre urbane din țară: Bucureşti, Ploieşti, Braşov, Timişoara, Oradea, Cluj, Iaşi, Constanţa, Craiova, Galaţi, potrivit Agerpres.
Datele Hospitality Culture Institute arată că 9 din 10 respondenți consumă cafea acasă, iar 5 din 10 respondeți consumă mai multe cafele pe zi. Media de consum se ridică la 2,7 cești de cafea/zi.
Citește și: Albalact face istorie în industria laptelui! Lovește piața din România și devine primul miliardar de profil
În Capitală, prețul mediu plătit pentru o ceașcă de cafea se ridică la 10,5 lei. În celelalte orașe analizate, prețul mediu este ceva mai mic, de 9,4 lei. Studiul arată că numai 49% dintre respondenții din București cunosc termenul de „cafea de specialitate”, în celelalte orașe media fiind de 47%.
„România este încă departe de consumul mediu al cafelei la nivel european, dar lucrurile evoluează într-o direcţie pozitivă. Marii jucători din zona de sitting şi to go au ‘normalizat’ din ce în ce mai mult consumul de cafea în afara casei, iar cafenelele de specialitate reprezintă adevărate puncte de coagulare a comunităţilor, deşi rămân în continuare o nişă atunci când le raportăm la economia întregii industrii.
Semne bune vin şi dinspre zona de investiţii, marile fonduri internaţionale manifestându-şi din ce în ce mai mult interesul pentru această zonă. În traducere liberă, asta înseamnă că ne putem aştepta ca efervescenţa să continue în această piaţă şi în anii următori, atât în ceea ce priveşte cafeaua de masă, cât şi cafeaua de specialitate”, a declarat Florin Maxim, fondator Hospitality Culture Institute.
Potrivit tudiului, 47% dintre respondenți din București și-au achiziționat ultima cafea dintr-o cafenea. Pe locurile doi şi trei în top se află benzinăriile şi automatele de cafea, ambele cu 20% dintre răspunsuri. În celelalte orașe analizate, 36% dintre respondenţi şi-au cumpărat cafeaua dintr-o cafenea, 25% dintre respondenţi au cumpărat-o din benzinărie, iar 21% de la un automat de cafea.
Studiul a fost realizat de Exact Business Solutions, la cererea Hospitality Culture Institute. Datele cantitative au fost adunate prin metoda CATI (Computer Assisted Telephone Interviewing) pe un eşantion de peste 800 de respondenţi.