Mulți români se confruntă cu un nou val de facturi întârziate, însă acum sunt raportate probleme atunci când vine vorba despre plățile la gaze, anunță AFEER. Multe dintre ele sunt cu valori negative. Cum explică autorităţile acest fenomen şi ce pași avem de urmat.
După toate problemele apărute legate de facturile la energie electrică, acum a venit rândul celor de la gaze. După ce nu le-au primit mai multe luni, acum, românii se confruntă cu un adevărat val al facturilor care vin una după alta, iar multe dintre acestea sunt chiar pe minus.
Conform ANRE, peste 200.000 de clienți au primit facturi cu regularizare pe minus în ultima perioadă.
De exemplu, un consumator a primit trei facturi cu valori cuprinse între 50 și 200 lei, toate cu valori negative. În acest caz, spun cei de la Autoritatea Națională pentru Reglementare în domeniul Energiei consumatorul nu trebuie să facă nimic, ci doar să aștepte recalcularea din partea furnizorului. În cele mai multe dintre situații, consumatorii chiar își pot obține banii înapoi.
„Legea prevede că în cazul în care este o diferență de plată mai mare de 100 lei, respectiv ar trebui să plătească furnizorul mai mult de 100 lei, furnizorul este obligat să returneze cumva, din oficiu.
În cazul în care este mai mică, rămâne la furnizor și se scade din facturile ulterioare, dar sigur că dacă consumatorul alt are altă opțiune, poate să discute cu furnizorul”, a spus Ion Lungu, preşedinte AFEER.
Președintele ANRE a declarat pentru Antena 3 CNN că problema ar veni de la schimbarea frecventă a legii pe tot parcursul anului trecut,
„Furnizorul de gaze naturale trebuie să calculeze factura în așa fel încât să-i factureze consumatorului final cel mai mic preț dintre prețul plafonat, prețul contractual și prețul final, așa cum sunt ele definite în Ordonanța 27”, a spus George Niculescu, preşedinte ANRE.
După nouă luni de facturi întârziate sau greșite, românii s-ar putea să primească facturile la zi începând cu luna viitoare.
„Din informațiile pe care le am și aș putea spune că sunt chiar de astăzi, situația este rezolvată practic la toți furnizorii. Cert este că în această lună, până la sfârșit, toate lucrurile vor intra în normal”, a mai spus Ion Lungu, preşedinte AFEER.