Constructorul grec Aktor și-a asumat finalizarea lotului 3 de pe Autostrada București Sud în iulie 2024, după cum a anunțat directorul general CNAIR, Cristian Pistol. Acesta este un nou termen față de cel aprobat în această vară: aprilie 2024, respectiv mai-iunie 2024, termen transmis de ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu pe 15 noiembrie la ultima verificare pe A0, relatează Economedia.
Invitat la TVR, Cristian Pistol a precizat că în mai-iunie 2024 Alsim Alarko va finaliza lotul 1 Vidra -A2 Autostrada Soarelui, acum la 80 % execuție, iar în vara anului viitor Aktor va deschide lotul 3, în prezent la 57 % execuție, potrivit raportării CNAIR.
O simplă analiză a datelor de progres și mai ales evoluția constructorului din Grecia ne arată că nu se potrivesc calculele cu datele oficiale. Astfel, dacă lotul 1 construit 80 % și s-ar deschide în mai-iunie, cum s-ar putea finaliza în iulie lotul 3 fiind o diferență de 20 de procente și mai ales un ritm de lucru al grecilor nesatisfăcător ? Capacitatea maximă a Aktor a fost de 20 % între ianuarie și iunie 2023, însă doar amenințați în repetate rânduri cu rezilierea contractului. Pe 15 noiembrie, Pistol spunea că ,,lucrările sunt la 55 % și în întârziere” față de contract.
Te-ar putea interesa și: „Legea austerității” aduce grevă la CFR. De luni, 27 decembrie, românii își pot lua ADIO de la circulația cu o treime din trenurile din România
,,Lotul 1 Sud, ne așteptăm ca în primăvară, când condițiile meteo să permită reluarea lucrărilor să finalizeze undeva în mai -iunie, iar legătura cu Autostrada A 2 să fie operațională.
Pe de altă parte, pentru a asigura legătura între cele două autostrăzi, Pitești -București și București-Constanța între A 1 și A 2 la profil de autostradă se impune și finalizarea lotului 3 care, după toate discuțiile cu antreprenorul grec ne-a dat toate asigurările că va fi posibilă în vara anului viitor, în iulie.”, a transmis Pistol, conform surselor.
Un exemplu care ilustrează întârzierea proiectului este la nodul rutier de la Joița, la intersecția cu Autostrada A 1 București-Pitești. Deși primele grinzi au ajuns în șantier la începutul lunii august (detalii aici), din imaginile recente de pe șantier se observă că, după 4 luni încă nu a început montajul și nici măcar nu s-a asfaltat varianta provizorie cu bretele pentru devierea circulației, scrie sursa citată.