Mâine este ziua cea mare! 6 iulie este ziua în care cea mai mare și complexă lucrare de infrastructură realizată după Revoluție va fi inaugurată, după un an întârziere, a precizat zf.ro.
Al treilea pod construit peste fluviu se situează pe teritoriul României, după Cernavodă și Giurgeni-Vadu Oii. Podul este suspendat peste Dunăre de la Brăila/Galați spre Tulcea și prima etapă a drumurilor de legătură.
„Podul suspendat peste Dunăre de la Brăila/Galaţi – Tulcea se va da în trafic săptămâna viitoare, împreună cu prima etapă a drumurilor de legătură, pe 06 iulie, la ora 13:00. În prima etapă, traficul rutier va fi deschis pe relaţia parţială, cu descărcare în judeţul Tulcea pe drumul până la Măcin (etapa I), urmând ulterior ca varianta până la Jijila şi primul Km. pe zona Brăilei (etapa II) să fie finalizată cât mai repede”, a scris pe contul său de Facebook Irinel Ionel Scrioşteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor.
Ordinul de începere pentru etapa de proiectare a podului a fost emis în primul trimestru din 2018 și în T1 din 2019 au demarat lucrările care ar fi trebuit să dureze 36 de luni.
Podul are denumirea de „Golden Gate de România” și include două viaducte de 110 metri fiecare, un drum principal de 19 km şi un drum de legătură cu DN22 de 4,3 km. Construcția intră în top cinci poduri din Europa, având o deschidere de 1,12 km.
Lungimea totală a drumurilor (inclusiv podul) este de 23,413 km şi cuprinde două secţiuni: drumul principal Brăila – Jijila, cu o lungime 19,095, km şi drumul de legătură cu DN22 Smârdan – Măcin, în lungime de 4,328 km.
De asemenea, testările pentru acest pod au fost efectuate în iunie, moment în care mai multe camioane care au mers cu o viteză de 80 km/h au încercat să treacă peste obstacolele amplasate.
„Aceste teste statice s-au realizat pe blocurile de ancoraj şi turnuri, prin poziţionarea a câte 18-19 camioane încărcate cu 40 tone fiecare. Cum spuneam, acesta este cel mai complex şi avansat proiect de testare a unui pod, având în vedere că se folosesc şi două sisteme de măsurare şi observare a evoluţiei podului în faza de încărcare: un sistem topografic de înaltă precizie şi sistemul format din cei 50 senzori montaţi permanent pe pod, în puncte sensibile“, a explicat Irinel Ionel Scrioşteanu.
Compania italiană WeBuild, fosta Salini Impregilo, este constructorul podului și a preluat în 2020 și Astaldi. Compania s-a dezvoltat și a ajuns la 70.000 de angajați la nivel mondial.
Anul trecut în noiembrie „constructorul podului suspendat peste Dunăre de la Brăila şi-a luat angajamentul public de mai multe ori că până la finalul acestui an (2022 – n.red.) se va putea circula pe pod între județele Brăila şi Tulcea“, comunica CNAIR în noiembrie 2022.