Lidl, închis de ANPC, magazin cu magazin. Mai multe locații din România au primit amenzi sau au fost chiar închise, din cauza numeroaselor nereguli găsite.
Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a anunțat, vineri, că a dat amenzi de peste 7 milioane de lei în urma a sute de controale la magazinele Lidl din țară. Comisarii ANPC au găsit mai multe nereguli, printre care produse expirate și mizerie, conform Mediafax.
ANPC a închis mai multe magazine Lidl
Din primele zile ale anului 2023 și până în aceste momente, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a desfășurat 307 acțiuni de verificare a supermarketurilor Lidl, la nivel național. Pentru că au fost găsite numeroase nereguli, comisarii ANPC au dat 481 de amenzi în valoare de 7,3 milioane de lei, 133 de avertismente, au oprit definitiv de la vânzare produse neconforme în valoare de peste 125.000 lei.
Mai mult, potrivit anunțului oficial, reprezentanții ANPC au oprit temporar serviciile, până la remedierea deficiențelor, în cazul a 38 de magazine. Este vorba despre magazine din București și județele Arad, Prahova, Caraș-Severin, Hunedoara, Neamț, Iași, Constanța, Olt, Dolj, Brașov, Alba, Mureș, Bihor, Satu Mare, Sălaj, Bistrița Năsăud și Ilfov. Tot inspectorii ANPC au propus încetarea practicilor comerciale incorecte în cazul a 66 de unități și au închis temporar, pentru 6 luni, un magazin din orașul Bacău.
comercializarea unor produse alimentare cu data durabilității minimale depășită;
depozitare a unor produse de panificație neambalate, în lăzi cu praf și impurități;
folosirea unor vitrine sau lăzi frigorifice fără grafice de monitorizare a temperaturii, deteriorate sau neigienizate, cu gheață în exces, depuneri de praf, mâzgă, resturi alimentare și de ambalaj, lovite, cu rugină, chedere rupte;
utilizarea unor rafturi de expunere și a unor tăvi deteriorate sau neigienizate;
folosirea unor cuptoare neigienizate;
comercializarea unor produse fără a avea eticheta cu elemente de identificare privind lotul și data limită de consum;
comercializarea unor produse alimentare cu ambalaje depreciate, devidate, cu lovituri mecanice;
comercializarea unor fructe/legume ca fiind calitatea I când, în realitate, prezentau lovituri mecanice, mucegai și zone încolțite;
lipsa de la raft a prețurilor produselor;
nerespectarea regimului promoțiilor (lipsa de la raft a produsului de referință, în cazul comercializării produselor, în sistem multipack, nespecificarea perioadei în care se desfășura promoția etc.);
neconcordanțe între prețul produselor de la raft și cel de la casa de marcat;
existența unor condiții de depozitare necorespunzătoare, cu curățenie deficitară;
lipsa menționării factorilor alergeni de pe etichetele produse în magazine;
lipsa menționării țării de proveniență a unora dintre produsele;
nerespectarea temperaturii de depozitare indicate de producător a produselor;
comercializarea unor produse electrice cu certificate de garanție incomplete;
lipsa declarațiilor de conformitate în cazul unor produse electrocasnice comercializate sau netraducerea acestora în limba română,
lipsa traducerii în limba română pe etichetele unora dintre produse;
lipsa menționării pe etichetă a termenului de valabilitate al produsului;
comercializarea unor produse cu fibre textile cu risc de inhalare pentru copiii aflați în limita de vârstă indicate de producători.
Într-o mare de oameni care merg în direcții simple, seci sau poate chiar absurde, o lume grăbită și gata mereu să alerge pentru îndeplinirea unui scop, eu am ales să mă opresc în loc și să ... citește mai mult