Potrivit ANSVSA, un produs consumat frecvent de români a fost retras de la raft din toate magazinele Lidl, conform știripesurse.ro.
Lidl România recheamă preventiv produsul „Nixe File de anșoa în ulei de măsline 80g” din lotul 145/220 și cu termenul de valabilitate 25.05.2024, ca urmare a unei suspiciuni legate de determinarea unor valori ridicate pentru parametrul histamină.
Manifestările tipice ale intoxicației cu histamină includ simptome precum înroșirea pielii, erupții cutanate, simptome gastro-intestinale și dureri de cap. Persoanele care au consumat acest aliment și dezvoltă simptome severe ar trebui să solicite asistență medicală.
Din motive ce țin de siguranța consumatorului, lanțul de magazine a reacționat fără întârziere și a scos produsul de la vânzare. Produsul cu lotul și data limită de consum menționate mai sus poate fi returnat în toate magazinele Lidl.
Contravaloarea acestuia va fi restituită, fără a fi necesară prezentarea bonului fiscal. Alte produse vândute de Lidl România, inclusiv alte produse din gama Nixe, nu sunt afectate de această rechemare.
„Lidl Romania îşi cere scuze pentru neplăceri. Pentru mai multe informații, ne puteți contacta telefonic la 0800.896.622 sau pe adresa de mail [email protected]”, au transmis reprezentanții magazinului.
Citește și: Studiu GLAMI: 1 din 3 români recunosc că au cumpărat „chinezării” de pe Shein, Temu sau Boohoo în 2023
În luna ianuarie, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a sancționat operatorul economic responsabil de producerea produselor de patiserie sub brandul „Cămara Noastră – Poftă de România”, respectiv SC Patisgal SRL din Galați, cu o amendă în valoare de 15.000 de lei.
Încă din primele zile ale anului 2024, ANPC a inițiat o amplă campanie de verificare a conformității brandurilor proprii, pretinse a fi de origine românească, ale marilor lanțuri de magazine, în conformitate cu cerințele stabilite de aceste branduri și semnificația lor.
Acțiunile de control au debutat cu evaluarea brandului „Gusturi românești”, deținut de lanțul de magazine Mega Image, și „Cămara Noastră – Poftă de România”, proprietatea lanțului de retail Lidl.
După finalizarea inspecțiilor în cadrul magazinelor marilor retaileri, inspectorii ANPC au continuat verificările. Aceștia au urmărit lanțul de distribuție până la locațiile de producție ale articolelor comercializate sub aceste mărci.
Scopul acestei campanii este asigurarea faptului că în producția acestor produse sunt utilizate exclusiv ingrediente românești. Acestea sunt vândute sub branduri cu o încărcătură emoțională națională și se bazează pe rețete tradiționale cunoscute și apreciate de consumatorii români.