Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF)atrage atenția publicului la o nouă înșelăciune în care este folosit numele instituției și care îi vizează pe românii care datorită activității lor au acces la datele pe care firmele trebuie să le introducă în sistemul e-Factura, după cum transmite Agerpres.
După cum transmite ANAF, în ultima perioadă escrocii se folosesc de numele și imaginea instituției pentru a trimite mesaje înșelătoare prin care contribuabililor le sunt solicitate informaţii privind facturile emise în sistemul e-Factura pentru societăţile pe care le administrează sau la care lucrează.
Într-un comunicat recent de presă, ANAF trasnmite faptul că țintele acestei campanii sunt patronii și angajații firmelor din România, acele persoane care au acces la datele confidențiale care ajung în sistemele statului.
Te-ar putea interesa și: Poliția Română avertizează că o nouă escrocherie face ravagii pe net. Ce este și cum ne ferim de „Dă like-uri pentru bani!”
ANAF transmite faptul că escrocii din spatele acestei campanii folosesc o adresă de email care la prima vedere pare a fi una oficială dar care nu este folosită de angajații instituției. Cei care primesc mesaje de la această adresă de mail sunt sfătuiți să nu urmeze instrucțiunile pe care le primesc acolo și chiar să ignore cu totul conținutul respectivelor mesaje.
„Reiterăm avertizarea privind campaniile de mesaje false transmise în numele ANAF, prin care contribuabililor le sunt solicitate informaţii privind facturile emise în sistemul e-Factura pentru societăţile pe care le administrează sau la care lucrează. Mesajele sunt transmise, de această dată, de la adresa de e-mail [email protected]. Atragem atenţia că această adresă de e-mail NU aparţine ANAF şi nu trebuie să daţi curs solicitărilor!”, atenţionează instituţia.
ANAF le mai atrage atenția românilor că serviciile oferite de RO e-Factura sunt accesibile prin Spaţiul Privat Virtual (SPV), respectiv prin API (interfaţa pentru depuneri/interogări automate) și să fie foarte atenți la mesajele care le cer să ofere informații sensibile în afara acestor două platforme oficiale.
„Serviciul Spaţiul Privat Virtual, pus la dispoziţia contribuabililor, gratuit, a fost creat şi dezvoltat pentru o comunicare securizată cu instituţia”, se subliniază în comunicatul pe care ANAF l-a trimis astăzi.
De asemenea, contribuabilii pot obţine informaţii fiscale cu caracter general la call center ANAF.