Alertă la Tarom! Compania aeriană a fost victima unui atac cibernetic de tip ransomware, citează stiripesurse.ro. Au fost afectate mai multe fișiere.
Primele informații arată că Tarom a fost victima unui atac de tip ransomware. Virusul nu este unul necunoscut, ba mai mult de atât, este cel pentru care specialiștii au tras semnale de alarmă considerabile de-a lungul timpului.
Atacurile cu ransomware își fac resimțită prezența la nivelul calculatoarelor, accesul fiind restricționat. Evenimentul putea fi mai grav de atât, dar cu toate acestea, compania aeriană se bucură de faptul că planul de zboruri și rezervările nu au fost afectate. Tarom nu este pentru prima oară ținta unui astfel de atac cibernetic.
Compania aeriană a fost victima unui atac de tip ransomware. Conform primelor informații, mai multe fișiere au fost afectate. Cu toate acestea, planurile de zbor au fost respectate în continuare, iar cursele nu au suferit modificări.
Vezi și: Atac cibernetic în România pe bandă rulantă! Polițiștii sunt în alertă
Situația a avut loc parcursul zilei de astăzi. Evenimentul a fost anunțat prin intermediul unui comunicat transmis de compania aeriană. În comunicat se preciza că, în ciuda faptului că mai multe fișiere au fost afectate, sistemul de rezervări sau operațiunile de zbor nu au avut de suferit.
„Menţionam că toate cursele au fost operate conform planului de zbor, iar din cauza acestui incident nu au fost afectate operaţiunile de zbor sau sistemul de rezervări al companiei”, menționează compania.
Tarom transmite că evenimentul este unul izolat, și de asemenea, specialiștii lucrează la ora actuală pentru a identifica cauza producerii atacului. Autoritățile se află în căutarea unor soluții pentru securitatea cibernetică.
„În prezent, ne aflăm în permanentă legătură cu autoritățile care gestionează astfel de incidente și depunem toate eforturile necesare pentru identificarea cauzelor producerii acestui eveniment”, completează responsabilii companiei.
Tarom nu este prima oară în fața unui atac cibernetic. Conform datelor, compania aeriană s-a mai confruntat cu o situație limită în 2021, atunci când datele clienților au fost furate de hackeri, după ce societatea parteneră pentru check-in și îmbarcare a fost ținta unei astfel de situații. La momentul respectiv, numele, adresa, naționalitatea, numărul pașaportului, data nașterii, genul și numărul zborului erau informațiile puse în pericol.