Service-urile auto se închid unele după altele. Atelierele nu și-au mai permis să plătească salariile angajaților și facturile emise de furnizorii de piese. Totul se întâmplă după falimentul City Insurance și Euroins, relatează gandul.ro.
Reprezentanții service-urilor auto arată cu degetul spre Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF). Ei susțin că instituția nu și-a făcut datoria și a permis Euroins să transfere banii în Bulgaria, în ultimul moment. Mulți patroni ai unor ateliere auto din România au fost nevoiți să-și închidă afacerea.
Citește și despre: Câți bani vor pierde românii care au polițe RCA la Euroins, companie intrată în faliment / Metoda prin care pot fi recuperate sumele plătite
Unul dintre proprietarii unui cunoscut service auto din Capitală a explicat pentru sursa citată că a fost nevoit să pună lacătul pe poartă. El a povestit cum a intrat în colaps financiar din cauza șocurilor repetate de pe piața financiară. După părerea lui, situația a fost susținută de lipsa de implicare a ASF. El spune că este inacceptabil ca, în 8 ani, 8 companii de asigurări să intre în faliment.
„Este inacceptabil ca în opt ani să dea faliment opt companii de asigurări, toate lideri de piață la momentul respectiv. Mai întâi a fost Astra, apoi Carpatica, City Insurance și acum Euroins.
De fiecare dată, după ce una dintre ele s-a închis, clienții au migrat către următoarea, atrași de prețurile mult mai mici față de restul competitorilor de pe piață”, a explicat unul dintre oamenii de afaceri.
El a adăugat că, pe lângă prețurile mici ale polițelor de asigurare, toate companiile de asigurări care au intrat în faliment puneau la dispoziție comisioane mai mari brokerilor, care deveneau astfel interesați să le propună clienților. Fostul proprietar de service a explicat că prima lovitură din piața auto a venit în 2021, odată cu închiderea City Insurance. El spune că ASF a lăsat baltă oamenii care aveau ateliere auto și care aveau bani de recuperat, îndreptându-se către Euroins.
„Toți care aveam service-uri trebuia să recuperăm banii pentru polițele eliberate de City. Am intentat procese, am avut cheltuieli de judecată, dar, deodată, ASF ne-a lăsat baltă și s-a îndreptat către Euroins.
Chiar și așa, din neglijență, le-au permis să-și golească conturile și să trimită, în țara mamă, Bulgaria, 855 de milioane de lei”, a mai spus bărbatul.
Cu datoriile nerecuperate de la City Insurance, service-urile auto au mai primit o lovitură: recuperarea banilor de pe urma polițelor Euroins. Fostul proprietar de service afirmă că avea de recuperat 600.000 de lei de la City Insurance, respectiv, 500.000 de lei de la Euroins. La sumele menționate se adaugă și cheltuielile de judecată, pentru toate procesele deschise în instanță.
„Eu, personal, spre exemplu, care am avut un service să zic de mărime medie, aveam de recuperat de la City Insurance 600.000 de lei, iar de la Euroins, 500.000 de lei.
Sunt, în total, peste 200.000 de euro, la care se adaugă și cheltuielile de judecată pentru procesele pe care le-am deschis în instanță, în valoare totală de 70.000 de lei”, a spus fostul proprietar de service.
Te-ar putea interesa și următorul subiect: Avertisment din partea transportatorilor români. De ce consideră că se va ajunge la „falimente în lanţ şi colaps economic”