Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a oferit o serie de noi sfaturi pentru consumatori în preajma Sărbătorii Floriilor. Zilele acestea se majorează substanțial consumul de peşte şi preparate din peşte, iar mulți români sunt tentați să nu mai respecte măsurile de protecție sanitară atunci când vine vorba despre achiziționarea corectă a acestor alimente.
Consumatorii de pește trebuie să acorde o atenţie mai mare aspectului exterior al produselor din peşte şi chiar să refuze să cumpere produse în legătură cu care au îndoieli privind gradul de prospeţime, calitatea şi modul de informare prin etichetare, informează Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC).
„În preajma Sărbătorii Floriilor, în care, conform tradiţiei, creşte considerabil consumul de peşte şi preparate din peşte, Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) atrage atenţia asupra potenţialelor pericole care pot fi întâlnite, la achiziţionarea acestor produse, deosebit de perisabile şi le recomandă consumatorilor să ţină cont de câteva sfaturi, respectiv:
să acorde o atenţie deosebită aspectului exterior al produsului, pentru a îşi forma o primă apreciere asupra gradului de prospeţime a acestuia; să nu achiziţioneze produse cu suprafaţă lipicioasă, deshidratată, cu pete de mucegai, produse cu miros şi culoare modificate, cu aspect de vechi; să refuze să cumpere peşte şi produse din peşte pentru care au îndoieli privind gradul de prospeţime, calitatea şi modul de informare prin etichetare; să urmărească modul de etichetare a peştelui şi produselor din peşte şi să nu cumpere produse preambalate neetichetate„, se precizează într-un comunicat ANPC.
În acest sens, conform sursei citate, consumatorii trebuie, de asemenea, să refuze să cumpere peşte şi produse din peşte preambalate, pe ale căror etichete nu este înscrisă data durabilităţii minimale/dată limita de consum sau dacă această dată este modificată sau depăşită.
Înb același timp, la cumpărarea peştelui şi produselor din peşte, trebuie să solicite şi să păstreze bonul de casă pentru a putea proba în cazul în care, în mod justificat, doresc să reclame calitatea produsului.
„Consumatorii trebuie să ţină cont de faptul că produsele alimentare congelate trebuie comercializate numai în stare congelată, iar la decongelare trebuie să prezinte gustul şi mirosul nemodificate, caracteristice sortimentelor respective. De asemenea, este este interzis că produsele alimentare congelate să se recongeleze iar acestea trebuie prelucrate imediat ce au fost decongelate”, a mai completat ANPC.