În România ar putea ajunge anual 10 milioane de turiști din alte țări, dar este nevoie de un buget de promovare și dezvoltare turistică anual de 20 de milioane de euro și de înființarea Organizației de Management al Detinației la nivel național.
„Industria turismului ar putea atinge pragul de 10% din Produsul Intern Brut (PIB), în funcţie de ritmul în care se adoptă măsurile sau strategiile guvernamentale. România ar putea primi şi 10 milioane de turişti străini anual. Însă pentru această ţintă deloc imposibilă este nevoie de înfiinţarea unei Organizaţii de Management al Destinaţiei (OMD) la nivel naţional precum şi de un buget de promovare şi dezvoltare turistică de 20 de milioane de euro pe an. Dacă nu va exista o implicare a Guvernului, din care să se vadă că, într-adevăr, consideră că turismul reprezintă o prioritate naţională, aceste cifre vor rămâne doar un vis frumos”, potrivit APT.
Alianța pentru Turism (APT) este o organizație națională de turism care reunește 24 de organizații de profil, iar ieri a avut loc Adunarea Generală.
Noul președinte APT pentru următoarele șase luni este Dumitru Luca, președintele Asociației Naționale a Agențiilor de Turism. Noi vicepreședinți sunt Iuliana Tasie, vicepreședinte al Organizației Patronale a Turismului Balnear din România, și Alin Chipăilă, vicepreședintele Federației Asociațiilor de Promovare Turistică.
După această reuniune, participanții au ajuns la concluzia că România are nevoie de mai multă implicare, profesionalizare și educație pentru a obține rezultate bune în turism.
„Din păcate, anul 2022 a marcat un eşec din punct de vedere al turismului, prin ratarea implementării măsurilor de compensare HORECA 2 sau prin adoptarea unor măsuri contrare mediului de afaceri”, spun reprezentanţii APT.
Reprezentanții APT au lansat „Apelul de la Covasna” care are ca scop principal adoptarea și implementarea legii OMD, un model care a avut succes în mai multe destinații turistice din întreaga lume.