La jumătatea acestei săptămâni, președintele Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), Horia Constantinescu, a anunțat că Guvernul ia în calcul un nou act normativ de mare interes pentru românii care cumpără alimente din magazine. Acest act normativ va stabili cerințele necesare pentru ca mărfurile de pe rafturile din magazine să poată fi catalogate drept „produs românesc”.
Pe rafturile marilor magazine putem găsi tot mai multe produse care sunt catalogate drept „produse românești”. De multe ori, ele nu au nicio legătură cu producătorii locali, aceasta fiind doar o strategie de marketing mincinoasă. Pentru a opri aceste minciuni ale producătorilor, Executivul este gata să dea o nouă lege.
Președintele Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), Horia Constantinescu, a anunțat că Guvernul evaluează stabilirea cerințelor necesare pentru ca un produs să poată fi catalogat de origine românească, printr-un act normativ. Constantinescu chiar a subliniat că au existat situații în care „poate doar cartonul în care este ambalat produsul este de origine românească”.
„De la nivelul cabinetului prim-ministrului am primit o informare şi o solicitare de opinii în legătură cu un act normativ ce ar trebui să stabilească cumva care sunt exigenţele clare pentru a numi un produs „Românesc”, „Boieresc”, „Cămara bunicii” sau cele cu care suntem deja familiarizaţi.
Ca să înţelegem de ce cred că s-a luat în calcul această situaţie, pentru că, la un moment dat, verificând un producător de siropuri ce livra pentru aceste mărci, am constatat că singurul ingredient românesc era apa cu care se dilua smecleul venit din alte ţări. Până şi zahărul era, de asemenea, din afară, nu numai a României, ci şi din afara spaţiului european.
Şi iată, aşa cum spuneam, de la nivelul Guvernului există o evaluare a acestor situaţii, pentru a nu mai putea numi un produs ca fiind românesc, în condiţiile în care poate doar cartonul în care este ambalat este de origine românească”, a declarat Horia Constantinescu.
În același timp, Horia Constantinescu a reiterat faptul că instituția pe care o conduce primește din partea consumatorilor sute de mii de reclamații. Acest lucru arată că românii au tot mai multă încredere în ANPC. Mai mult, Constantinescu a anunțat că activitatea din amenzile aplicate din momentul numirii sale la ANPC, respectiv ianuarie 2022 și până în prezent, a crescut de șase ori față de anul 2021.
„Nu neapărat se ridică numărul acţiunilor de control ci îmbunătăţirea acestora, în sensul în care modificând procedura, noi acum extindem controlul, nu mai mergem să verificăm doar şamponul reclamat, dacă tot cheltuim banii statului pentru a fi la un punct de lucru, la un moment dat, verificăm întreaga activitate a operatorului economic pentru a fi siguri că nu am trecut pe acolo şi din superficialitate sau neatenţie ne-au scăpat lucruri”, a explicat şeful ANPC.
Ai mai putea citi: Anunțul momentului privind baza de date a românilor. Mircea Abrudean: „Este un pas important”