Alin Șerban, CEO Tazz by eMAG, despre cum să faci un business de succes în zilele noastre! Alin Șerban, CEO-ul Tazz by eMAG, spune că acesta este viitorul și că toate marile business-uri ar putea arăta așa.
”Anul trecut, de ziua mea, colegii mei mi-au făcut cadou un tablou pe care scrie «Datele bat întotdeauna șmecheria». Fără date, noi nu luăm nicio decizie și nu putem să facem nimic”, a declarat Alin Șerban, CEO-ul Tazz by eMAG, pentru wall-street.ro.
Potrivit lui Alin Șerban, în Tazz există nu una, ci două platforme de Business Intelligence. Pe partea de pay-per-click sau de media sunt foarte multe procese de machine learning în fundal, pe care clienții nu le văd. Concret, acestea măsoară trap time-ul fiecărui restaurant atunci când primește o comandă (timpul pierdut cu activități care reduc de fapt profitul) – scopul fiind acela de a prezice și optimiza intervalul dintre momentul când comanda e gata și cel în care curierul vine să o preia.
Totodată, CEO-ul Tazz by eMAG, a dezvăluit că acum se lucrează la un proiect prin care, pe baza comenzilor anterioare, restaurantele din aplicație să fie listate într-o anumită ordine, adaptată preferințelor fiecărui client.
Astfel, Tazz vrea să introducă un chatbot bazat pe AI pentru curierii care nu vorbesc nici româna, nici engleza, și cu care să poată interacționa chiar și în dialectele locale. Un astfel de chatbot devine tot mai relevant, în condițiile în care 27% dintre rideri nu sunt români, iar în multe orașe – Cluj, dar și Iași sau Constanța – a devenit aproape imposibil pentru companii ca Tazz sau FAN Courier să mai găsească curieri.
”Deocamdată, uitându-ne și la OpenAI, cred că cerul e limita, dar cu anumite precizări. Sunt foarte multe proiecte de viitor în care lucrurile sunt foarte ambigue, neclare. Noi încercăm să găsim acel «sweet spot» care rezolvă probleme de business. Nu investim în lucruri care sunt «nice to have» sau de marketing, dar care în business nu te ajută cu nimic. În loc să arăți ce frumos e în aplicație, mai bine rezolvi în aplicație cu machine learning sau AI lucruri pe care oamenii le simt practic, dar nu le văd transpuse frumos”, a mai spus CEO-ul Tazz.
Alin Șerban a explicat cum poate folosirea analytics și AI să reducă fricțiunea – mai simplu spus, să nu mai rămână curierul blocat în trafic, să sune pentru că nu găsește adresa sau să ajungă mâncarea rece.