Allianz-Țiriac, cel mai important asigurator din România, trage un semnal de alarmă, în urma înghețării tarifelor RCA pe un termen de 6 luni. Compania face referire la un principiu foarte important în privința asigurărilor, mai exact suficiența primelor de asigurare, în raport cu angajamentele de plată asumate prin polițele de asigurare, a informat wall-street.ro.
Doar dacă se ține cont de principiul menționat mai sus, asigurările vor funcționa așa cum trebuie, iar companiile va putea îndeplini toate cererile față de asigurați la momentul încheierii poliței.
Potrivit companiei Allianz-Țiriac, primele de asigurare suficiente sunt:
Polițele RCA acoperă daune sau pagube cu sume mai mari care pot depăși 7 milioane de euro, pe când un singur accident, poate include atât pagube materiale, cât și vătămări corporale sau morale.
6 autovehicule din 100 înmatriculate în România iau parte la accidente rutiere, care se lasă cu pagube materiale sau vătămări corporale și decese. România este considerată țara cu cele mai multe incidente de acest fel.
De asemenea, Allianz-Țiriac înțelege că situația este una destul de dificilă, datorată unui faliment, iar unul în pronunțare într-un termen scurt. Compania apreciază faptul că, există în permanență un dialog cu autoritățile, iar că acestea sunt implicate în limitarea impactului asupra bugetelor persoanelor.
„În lipsa tratării cauzelor reale, nu a simptomelor, intervenția asupra tarifelor poate reduce aparent presiunea la nivelul asiguraților, dar riscă să pună piața sub presiune. E ca și cum, pe o oală în fierbere așezăm un capac, fără să reducem intensitatea focului, fără să scădem temperatura apei și fără să existe posibilitatea de debușeu. O nouă „explozie” poate fi evitată doar dacă intervenim asupra cauzelor. O soluție viabilă trebuie să asigure respectarea principiului suficienței primelor de asigurare în raport cu riscurile, universal valabil în lume, pentru că altfel se plantează semințele următoarelor falimente și se menține cercul vicios, cu efecte nocive asupra încrederii consumatorilor”, a subliniat Virgil Șoncutean, CEO al Allianz-Țiriac.
Alte articole: Allianz-Ţiriac a dezvoltat prima poliţă de viaţă cu preţ fix şi 100% online. Care categorie de vârstă este vizată de noul produs