Iată cum ar putea arăta, de fapt, transportul către Moldova, din 2026/2027:
De la București la Ploiești se va circula pe Autostrada A3, pe o distanță de aproape 80 de kilometri – așa cum se întâmplă deja în prezent. De la Ploiești pleacă „Autostrada Moldovei”, A7, care se află în lucru, în mare parte sub comanda lui Dorinel Umbrărescu.
Astfel, drumul de mare viteză trece prin Buzău, Focșani, Bacău, Pașcani, Suceava și ajunge până la Siret.
În prezent, de la București la Siret, drumul poate fi parcurs în aproximativ 7 ore, într-un caz fericit, deci dacă șoseaua nu este aglomerată și dacă nu sunt efectuate opriri.
Într-un scenariu realist, drumul poate fi parcurs pe DN, cu mașina personală în 8 ore, iar în cazul unor perioade aglomerate, chiar și în 10 ore, cu tot cu opriri. În lipsa de autostrăzi, respectiv drumuri expres, care permit transportul rapid și sigur, șoferii sunt nevoiți să străbată comune și orașe unde există restricții de viteză, treceri de pietoni, semafoare și ambuteiaje.
Astfel, după ce autostrada din Moldova va fi gata, de la București la Bacău se va putea ajunge în maximum 2 ore și 30 de minute, în loc de 4 ore.
În prezent, pe Autostrada A7 se află în plină desfășurare lucrările dirijate de către antreprenorul local Dorinel Umbrărescu.
Cornel Bunghiuz, directorul general al UMB, a dat asigurări că toate lucrările companiei vor fi gata la timp.
„O să ne mobilizăm exemplar, militărește, ca și până acum (…) pentru contractele pe care le avem în derulare. Organizarea o s-o facem pas cu pas, funcție de evoluția contractelor, a timpului, deocamdată e iarnă, în unele locuri plouă, ninge.
Vă asigurăm că ne vom organiza astfel încât toate lucrările vor fi în termen. Resursa umană este de 5.000 de oameni care lucrează efectiv, nu doar pe A7, ci pe toată societatea”, a declarat Bunghiuz.