CFR Călători a anunțat recent măsuri stricte împotriva pasagerilor care deschid ușa trenului în timpul mersului. Persoanele care nu respectă aceste reguli riscă amenzi între 250 și 400 de lei, conform HG 203/1994 art.2 pct. 16. Trebuie precizat și că anunțul operatorului feroviar vine într-o perioadă în care valurile de căldură au lovit România și mulți călători cu trenul aleg să facă acest lucru pentru a scădea temperatura din vagoanele fără aer condiționat, notează Bugetul.ro.
Deschiderea ușilor în timpul mersului nu doar că pune în pericol viața celor care o fac, dar poate duce și la accidente grave. CFR Călători atrage atenția asupra faptului că sistemul automat de închidere a ușilor este esențial pentru siguranța călătorilor, iar deblocarea acestuia constituie o contravenție gravă. Personalul de pe tren, împreună cu Poliția de Transport Feroviar au astfel dreptul chiar să dea și amenzi.
„Contravențiile pot fi aplicate de personalul de tren și/sau de Poliția de Transport Feroviar din prima stație cu oprire a trenului. Dacă persoana care a deschis ușa trenului refuză să plătească amenda către personalul de tren, angajatul CFR Călători soliciă din stație/telefon ajutorul Poliției de Transport Feroviar. Persoana este coborâtă din tren la prima stație de oprire din parcursul garniturii unde este așteptată de PTF și riscă o contravenție mai mare decât cea pe care ar fi plătit-o în tren”, se arată într-un comunicat oficial.
Te-ar putea interesa și: Trenurile Soarelui, o provocare pentru CFR! Peste 21.000 de români ar putea ajunge zilnic pe litoral
În contextul temperaturilor extreme și al valurilor de căldură care afectează România, CFR Călători a informat că trenurile circulă cu restricții de viteză pentru a preveni incidentele cauzate de condițiile meteorologice severe. După cum subliniază compania, aceste măsuri de siguranță duc inevitabil la întârzieri, dar sunt necesare pentru protejarea pasagerilor.
În plus, trebuie subliniat și faptul că infrastructura și trenurile din România nu au fost gândite pentru a rezista la temperaturi extrem de ridicate, ceea ce complică și mai mult situația în perioadele caniculare. În comparație, țările cu un climat tradițional mai cald au trenuri proiectate să funcționeze eficient în astfel de condiții