Anunț de ultimă oră de la ANAF! Instituția se pregătește să dea startul mai multor controale, cu scopul de a verifica existența unor sedii fixe și / sau permanente ale contribuabililor nerezidenți pe teritoriul României, spune stiripesurse.ro.
ANAF a informat în urmă cu puțin timp că va da startul mai multor verificări la nivelul sediilor fixe și / sau permanente ale afaceriștilor străini din România, în contextul în care reprezentanții instituției au declarat recent că sunt în derulare mai multe analize de risc, pentru a descoperi dacă unii contribuabili îndeplinesc criteriile de a deține un astfel de sediu în România sau dacă există cazuri în care aceștia nu s-au înregistrat fiscal, așa cum afirmă Ana Maria Iordache, partener D&B David şi Baias, societatea de avocatură corespondentă PwC în România.
Ana Maria Iordache precizează că tematica sediului fix și / sau permanent este o temă abordată atât în România, cât și la nivel internațional. De asemenea, ea precizează că este unul dintre cele mai importante subiecte de pe agenda Organizaţiei pentru Cooperare şi Dezvoltare Economică (OCDE), dar şi a autorităţilor fiscale din alte state membre.
Citește și: Investitorii români au un as în mânecă. Cum încearcă afaceriștii să-și crească veniturile
În articolul citat se precizează că ANAF pregătește o primă campanie de controale și verificări în rândul afaceriștilor străini. A doua campanie va fi realizată în colaborare cu celelalte state membre, pentru contribuabilii rezidenţi români care îşi desfăşoară activitatea sau obţin venituri în alte state.
„Analiza inspectorilor fiscali în cadrul acţiunilor de control vizând tematica sediului fix şi a sediului permanent este extrem de minuţioasă şi presupune evaluarea tuturor documentelor (contracte, documente financiar-contabile, fişe de post şi orice alte evidenţe) care arată modalitatea factuală şi legală în care se derulează activitatea economică”, se spune în document.
Legislația arată că un nerezident generează un sediu fix atunci când „dispune în România de resurse umane şi tehnice prin care poate desfăşura în mod regulat livrări de bunuri şi/sau prestări de servicii”. În aceeași ordine de idei, legislația arată că un sediu permanent este „locul prin care se desfăşoară integral sau parţial activitatea unui nerezident, fie direct, fie printr-un agent dependent”.
Te-ar putea interesa și: Amenzi fără număr și oprirea temporară a transportului feroviar. Dezastrul găsit de inspectorii ANPC, în urma controalelor masive