Anunţurile vor trece prin filtrele speciale ale Fiscului şi barterele influencerilor vor trebui, de asemenea, comunicate Fiscului. Se pare că ANAF vrea să aducă bani la bugetul statului din orice venit, scrie romaniatv.net.
După ce a obligat livratorii/curierii să raporteze orice vânzăre online, pe influenceri să declare inclusiv barterele, fără a mai pune la socoteală banii trimişi din diasporă, Fiscul vrea să ia bani şi de la meşterii cu anunţuri sau bonele care nu sunt angajate prin cunoştinţe, ci fac greşeala să anunţe la ziar că vor să muncească pentru a-și susține casa și familia.
Activitățile persoanelor care își vând serviciile prin intermediul platformelor online, atât site-uri cât și aplicații pentru mobil, vor fi raportate în fiecare an către ANAF. Acest lucru este prevăzut într-un act normativ adoptat de puțin timp.
În acest fel, operatorii platformelor care îi ajută pe cei care nu își găsesc un job stabil și, totuși, să muncească, se vor ocupa de intermedierea între prestatorii de servicii – meșteri, bone sau menajere – și clienții lor și de transmiterea informații către Fisc.
Măsura are scopul de a ajuta ANAF – ul să identifice mai ușor persoanele care sunt mai puțin norocoase și care își vând serviciile pe sume cu mult sub media pieței, fără să le declare.
Mai citește și: Românii rămân fără pensie în mai puțin de 6 luni. Anunțul a fost făcut de Marcel Ciolacu. Comisia Europeană a acceptat termenul
Actul normativ care a fost adoptat de guvern pe această temă este OG 16/2023 care a transpus în legislația României Directiva europeană DAC7. Raportarea anuală vizează nu doar activitățile derulate de către companii, ci și pe cele ale persoanelor fizice.
Prima raportare se va face în luna ianuarie a anului viitor și va avea în vedere activitatea desfățurată pe parcursul anului acesta.
Mai exact, informațiile legate de activitatea derulată de către comercianți și prestatorii de servicii care își promovează ofertele prin intermediul platformelor digitale vor ajunge la Fisc, nu contează dacă aceștia vor sau nu.
Ordonanța numește serviciul personal prestat, ce va fi raportat celor de la ANAF, drept „un serviciu care implică o muncă pe bază de intervale de timp sau sarcini, prestată de una sau mai multe persoane care acționează fie independent, fie în numele unei entități, și realizată la cererea unui utilizator, fie online, fie în mod fizic, offline, după ce a fost facilitată prin intermediul unei Platforme”.
Definiția se referă, în principal, la orice persoană fizică ce apelează la o platformă online pentru a-și vinde serviciile către diverși clienți în căutare. În această categorie intră meșterii care se ocupă de instalări de aparate electrocasnice, instalații sanitare, montaj de mobilă dar și menajerele, bonele, profesorii care acordă meditații private, frizerii ș.a.m.d.
În caz contrar, oficialii ANAF vor putea identifica foarte simplu prestatorii care nu vor, parțial sau integral, să declare veniturilor și să plătească impozitelor aferente.
„ANAF este dedicată constant iniţiativelor de digitalizare în scopul atingerii obiectivelor instituţiei privind îmbunătăţirea conformării voluntare, combaterea evaziunii fiscale şi creşterea eficienţei colectării, asigurând atât scăderea costului colectării (la nivelul agenţiei), cât şi a costului conformării (la nivelul contribuabililor). Această reformă abordează nevoia urgentă de modernizare şi digitalizare a ANAF, astfel încât colectarea impozitelor să fie mai eficientă în raport cu obiectivul de a creşte raportul venit – PIB şi de a reduce decalajul fiscal la TVA“, spun reprezentanţii ANAF.
Te-ar mai putea interesa și: Amenzi de până la 100.000 de lei pentru proprietarii de apartamente care încalcă legea. Decizia luată în contextul cutremurelor care au zguduit România