Analiștii Nielsen prezintă realitatea mai puțin văzută a ofertelor din magazinele românești. Mai exact, în plină explozie a inflației, marile lanțuri scoteau rând pe rând promoțiile la diferite produse, totul în timp ce românii vânau pe cât de mult posibil reducerile, anunță mediafax.ro.
Analiștii Nielsen susțin că, în timp ce românii vânau reduceri pentru a tempera situația financiară generată de inflație, magazinele scoteau rând pe rând ofertele pentru diferite produse, mai puțin la alimente. În privința acestui segment, el este cel mai important pentru comercianți, astfel, putem înțelege de ce nu s-a renunțat la activitatea promoțională. Reprezentanții susțin că reducerea ofertelor a fost cauzată de presiunea prețurilor în creștere.
„În 2022, majoritatea retailerilor şi-au redus ofertele promoţionale, sub presiunea preţurilor în creştere. În trimestrul al patrulea al anului 2022, 21,9% din vânzările din comerţul modern s-au desfăşurat în cadrul ofertelor promoţionale, ponderea fiind în scădere faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Singura macrocategorie de produse care a crescut nivelul promoţional a fost cea a produselor alimentare”, se arată în analiza realizată de Nielsen.
Te-ar putea interesa și următorul subiect: Petrolul a atins marți cele mai scăzute valori, după ce inflația a stârnit o întreagă panică asupra cererii pe piață
Totul s-a întâmplat în contextul în care consumatorii vânau promoțiile. Aceștia au căutat produse mai ieftine, astfel, au decis să se orienteze către mărci mai private sau mai puțin cunoscute. Perspectivele inflației nu sunt unele bune pentru 2023, având în vedere că, deși se așteaptă să scadă, acest lucru nu înseamnă că inclusiv prețurile se vor micșora. În acest context, clienții vor renunța să mai cumpere produse care nu sunt esențiale, mai exact, 64% dintre ei sau vor alege să-și facă cumpărăturile din magazine de tip discounter (54%).
Datele Nielsen relatează că macrocategoriile de produse au înregistrat creșteri valorice pe parcursul anului 2022. Cel mai puternic avans a fost identificat la nivelul produselor alimentare, urmate de băuturile nonalcoolice. Din acest punct de vedere, specialiștii menționează că vânzarea băuturilor alcoolice a crescut cu 6.1%, iar în același timp, a produselor nonalimentare a fost majorată cu 11.7%.
Citește și despre următorul subiect: Inflația înregistrează un record istoric. Valoarea atinsă anul trecut este de 3 ori mai mare decât în 2021. România este fruntașă