ANAT a făcut calculele! Patronatul solicită Ministerului Economiei suma de 20 milioane de euro pentru promovarea turismului, informează economedia.ro.
ANAT solicită Ministerului Economiei sprijin pentru revigorarea activităţii de incoming. Patronatul afirmă că statul român are nevoie de minim 20 milioane de euro anual pentru promovarea eficientă a turismului. Mai mult decât atât, România ar putea avea 10 milioane de turiști străini. ANAT subliniază că actuala strategie propusă de Ministerul Economiei a înjumătățit ținta pentru 2035, de la 10 la 4.6 milioane de turiști.
Citește și despre următorul subiect: Topul destinațiilor în primele 6 luni din 2023. Zonele populare spre care decolează cele mai multe avioane de pe aeroportul Otopeni
„ANAT solicită Ministerului Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului sprijin pentru revigorarea activităţii de incoming. Incoming înseamnă aducerea de turişti străini, export de servicii, aport valutar, un factor important pentru îmbunătăţirea imaginii României şi ”fresh money” în economie.
România este în căutare disperată de echilibru bugetar, caută surse noi de venituri şi tăieri de costuri dar ignoră complet ”fresh money”. Aceste sume pot fi aduse în economia ţării cu un efort şi cu o investiţie minime în comparaţii cu alte investiţii şi cheltuieli cu mult mai multe zero-uri”, precizează ANAT, într-un comunicat.
ANAT arată că România nu beneficiază de o activitate de incoming semnificativă. Produsul turistic din țara noastră nu este suficient de cunoscut în străinătate. Un raport al Comisiei Europene arată că turiștii români contribuie în proporție de 86% la cheltuielile turistice din România.
„Actuala strategie propusă de Ministerul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului propune o ţintă de 4,6 milioane de turişti în 2035, destul de modestă faţă de preconizările anterioare. Cifra a fost înjumătăţită faţă de ţinta afirmată doar acum trei luni, de 10 milioane de milioane de turişti în 2035”, mai arată ANAT.
Pentru a dezvolta incoming-ul, ANAT propune următoarele măsuri: participarea activă la târgurile internaționale de turism; acordarea unor surse financiare substanțiale pentru promovare; înființarea unui OMD national, simplificarea procedurii pentru prima de incoming, iar în cele din urmă, organizarea unei secțiuni în târgurile naționale de incoming, tip business to business. ANAT trage un semnal de alarmă că doar 50 din cele 2.200 de agenţii de turism active în prezent desfăşoară activitatea de incoming. ANAT le recomandă autorităţile să sprijine turismul şi să ia măsurile necesare pentru a promova România în plan internațional.