ANCOM a anunțat oficial că Poșta Română va rămâne furnizorul de serviciu universal în domeniul serviciilor poștale pentru perioada 2025-2029, oferind o clarificare mult așteptată cu privire la statutul instituției. Această decizie a fost luată după o procedură de selecție care a durat câteva luni, demarată în luna septembrie a acestui an, și s-a încheiat pe 23 decembrie 2024, confirmând că Poșta Română a câștigat desemnarea în fața altor posibili competitori, potrivit bugetul.ro.
Te-ar mai putea interesa și: Cum poți evita o țeapă de Black Friday, în 2024. ANCOM: „Mediul online este din ce în ce mai expus fraudelor”
foto: ANCOM
În urma acestei proceduri, ANCOM a stabilit că Poșta Română va continua să furnizeze servicii poștale universale pentru toți cetățenii din România, ceea ce înseamnă că serviciile poștale vor fi disponibile la nivel național, la un anumit standard de calitate și la tarife accesibile. În acest context, ANCOM subliniază importanța serviciilor poștale universale care includ, printre altele, livrarea corespondenței interne și internaționale, transportul și livrarea coletelor, inclusiv cele de mici dimensiuni, de până la 2 kg, și coletelor mai mari, de până la 20 kg, expediate din afacerea teritoriului României.
„În urma finalizării procedurii de desemnare a furnizorului de serviciu universal derulată în perioada septembrie – decembrie 2024, ANCOM a comunicat Companiei Naționale Poșta Română S.A. (CNPR) decizia privind desemnarea sa ca furnizor de serviciu universal în domeniul serviciilor poștale pentru perioada 1 ianuarie 2025 – 31 decembrie 2029.
Dreptul de acces la serviciul universal reprezintă dreptul de a beneficia de furnizarea permanentă a serviciilor poştale incluse în sfera serviciului universal, la un anumit nivel de calitate, în orice punct de pe teritoriul României, la tarife accesibile tuturor utilizatorilor”, se precizează pe site-ul ANCOM.
Serviciile poștale ce sunt cuprinse în sfera serviciului universal sunt:
Te-ar mai putea interesa și: Black Friday 2024. Cum poți verifica dacă magazinul online de la care vrei să faci cumpărături este real și dacă produsele vândute sunt autentice. Recomandările ANCOM