Agenția pentru Monitorizarea și Evaluarea Performanțelor Întreprinderilor Publice (AMEPIP) va funcționa în coordonarea prim-ministrului, prin Secretariatul General al Guvernului (SGG) și va monitoriza companiile de stat. Agenția va avea 88 de angajați și doi vicepreședinți, fiecare cu câte doi salariați în subordine, ajungându-se astfel la 97 de angajați, informează profit.ro.
Salarizarea personalului AMEPIP se va realiza la nivelul maxim al drepturilor salariale, prevăzut pentru funcțiile publice din cadrul aparatului de lucru al Guvernului, însă majorat cu 50%, conform unui act normativ pregătit de Executiv în acest sens. Agenția va avea 88 de angajați și doi vicepreședinți, fiecare cu câte doi salariați în subordine. Astfel, se ajunge la un număr total de 97 de angajați.
Citește și despre: ATENȚIE, români! Super-agenția care va controla toate companiile de stat va fi finanțată din amenzi! Klaus Iohannis a promulgat înființarea
Guvernul a redactat un act normativ în care decide că numărul maxim de posturi al AMEPIP este de 88. La aceștia se vor adăuga un „președinte, asimilat funcției de secretar de stat din punct de vedere al salarizării, și de doi vicepreședinți, asimilați funcției de subsecretar de stat din punct de vedere al salarizării”, precum și câte doi salariați la cabinetele fiecăruia dintre acești demnitari.
„Salarizarea personalului AMEPIP se realizează la nivelul maxim al drepturilor salariale prevăzut pentru funcțiile publice din cadrul aparatului de lucru al Guvernului, majorat cu 50%, prin derogare de la prevederile Legii nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, cu modificările și completările ulterioare”, mai prevede actul normativ consultat de Profit.ro.
Finanțarea cheltuielilor curente și de capital ale AMEPIP va fi asigurată de la bugetul de stat și din venituri proprii. Veniturile proprii vor proveni din cota de 30% aferentă amenzilor aplicate și dintr-un tarif de monitorizare de până la 0.1% din câștigurile totale stabilite prin situațiile financiare anuale ale întreprinderilor publice, aprobate pentru anul precedent, stabilit anual printr-un ordin al președintelui.
Agenția va dispune de un număr de 8 autoturisme. Totodată, sediul AMEPIP va fi în Capitală. Șefii instituției vor fi numiți prin decizie a prim-ministrului, la propunerea secretarului general al Guvernului, în urma desfășurării unui „proces de selecție competitiv și deschis”. Mandatul președintelui și al vicepreședinților AMEPIP este de 4 ani și poate fi reînnoit o singură dată.
Te-ar putea interesa și următorul subiect: SONDAJ Doar 36% dintre români spun că le ajung salariile până la sfârşitul lunii, în timp ce 23% se simt înşelaţi de bănci