Pluxee România anunță rezultatele primului studiu „Barometrul fericirii la locul de muncă”, o analiză care evaluează cultura organizaţională din România, realizată în parteneriat cu compania britanică de tehnologie, The Happiness Index. Iată cât de fericiți sunt angajații români, de fapt.
Scorul general pentru sănătatea culturii organizaţionale în România este 7.0, însă angajaţii sunt reticenţi în a recomanda altor persoane locul lor de muncă actual: doar 1 din 3 ar face acest lucru.
Scorul este influențat, pe de-o parte, de faptul că angajații consideră că angajatorii nu sunt deschiși să le asculte opiniile și că nu sunt apreciați ca indivizi. Aceștia declară că atmosfera de lucru nu este suficient de inspirațională și că nu beneficiază de oportunități de avansare în carieră.
Citește și: România, cea mai importantă piață a Trendyol din Europa Centrală și de Est. Românii au cumpărat circa 13 milioane de produse în ultimul an
Companiile din România au rezultate mai bune pentru indicatorii ce stau la baza dinmensiunilor emoțională și rațională, unde scorurile sunt de 7.4, respectiv, 7.1, decât pentru nevoile instinctive şi reflexive, unde rezultatele înregistrate sunt mai mici.
„Barometrul fericirii la locul de muncă” este o analiză amplă a factorilor care determină satisfacţia şi implicarea angajaţilor români. Dezvoltat alături de compania britanică de tehnologie, The Happiness Index, această iniţiativă este o premieră pe piaţa forţei de muncă din România.
Ne dorim ca acest studiu să devină un instrument valoros pentru liderii din business şi profesioniştii din domeniul resurselor umane care înţeleg că o abordare centrată pe oameni este esenţială pentru creşterea şi rezilienţa afacerilor într-un context economic şi social din ce în ce mai competitiv.
Ca partener pentru peste 35.000 de companii din România şi furnizor exclusiv al platformei The Happiness Index pe piaţa locală, misiunea Pluxee este aceea de a-şi ajuta clienţii să îmbunătăţească fericirea şi implicarea angajaţilor la locul de muncă”, a declarat Gabor Olajos, Country Managing Director, Pluxee România şi Bulgaria, potrivit mediafax.ro.
„Acest studiu a fost lansat într-un moment crucial pentru piaţa din România, unde schimbările în cultura muncii, presiunile economice şi aşteptările în continuă evoluţie ale angajaţilor redefinesc locul de muncă.
Ca specialist în neuroştiinţe, salut integrarea acestei ramuri în metodologia studiului, deoarece oferă perspective mai profunde dincolo de datele auto-raportate, dezvăluind emoţii subconştiente, factori declanşatori ai stresului şi răspunsuri cognitive care modelează experienţele pe care angajaţii le au la locul de muncă.
Printr-o lentilă obiectivă, această abordare ştiinţifică le oferă organizaţiilor informaţii mai profunde, permiţându-le să creeze medii de lucru care stimulează implicarea reală, satisfacţia şi productivitatea pe termen lung”, a declarat Ana Iorga, neurocercetător.
Scorul pentru fericire al angajaților din România este de doar 7.0. Mulți dintre aceștia consideră că eforturile lor nu sunt pe deplin recunoscute de angajatori. Angajații evaluează relațiile la locul de muncă cu un scor de 7.6, ceea ce arată că au parte de experiențe pozitive bazate pe colaborare, muncă în echipă și interacțiuni armonioase.
Libertatea la locul de muncă este evaluată cu scorul de 7.0. Chiar dacă angajații au un anumit nivel de autonomie, rezultatul arată că există loc pentru îmbunătățirea libertății personale, cât și a flexibilității sarcinilor de muncă pentru a da posibilitatea angajaților să ia decizii mai des.
Siguranța la locul de muncă a înregistrat un scor de 6.8. Acest rezultat arată că angajații au parte de un mediu fizic sigur, dar un nivel mai scăzut de încredere în organizație, subliniind necesitatea de a consolida încrederea pe care angajații o au în lideri.
Recunoașterea de care se bucură angajații înregistrează un scor de doar 6.4, care demonstrează că aceștia își doresc să primească mai multă apreciere și să simtă că sunt ascultați în mod real.
Folosind metodologia Net Promoter Score, studiul „Barometrul fericirii la locul de muncă”, a evaluat probabilitatea ca angajaţii să recomande locul de muncă actual şi altora. Doar 32% dintre angajaţi ar recomanda locul de muncă altor persoane, în timp ce 48% nu ar face acest lucru. Restul de 20% sunt neutri.