Angrourile, de departe modelul de business, asemănător comerţului anilor ’90, sunt bazate și în 2024 pe pe volumul vânzărilor decât pe adaos. De aici apare şi metoda ”cumperi mai mult, plateşti mai puţin”, motiv pentru care românii aleg să strângă bani și să facă provizii, evitând astfel marketurile.
Gândite în primă fază ca magazine pentru operatorii HORECA sau pentru revânzători, angrourile sunt acum o opţiune tot mai populară pentru toţi românii. Le trec pragul cei care sunt atenţi la reduceri şi promoţii.
„Punem în coșul nostru produsele cu cele mai mari scumpiri din ultimul an. Detergenți, cafea, produse din carne. Ne costă 498 de lei acest coș și am economisit 29 de lei, pentru că, în acest magazin, cu cât cumperi mai multe produse din aceeași categorie, prețul scade. De exemplu, pentru fiecare pachet de cafea am economisit 2 lei, pentru că am luat 3 pachete”, a explicat Ioana Ciobanu, reporter Antena 3 CNN.
În România, în afară de metoda ”cumperi mai mult, plătești mai puțin”, angrourile folosesc şi alte trucuri. Ofertele zilei sau mai ales cele ale finalului de săptămână sunt cele mai atractive.
„În acest coș de cumpărături am pus produse la oferta de azi. Ulei la puțin peste 5 lei, un bax de făină, o punga costă 3 lei, dar și apă la un preț avantajos”, a mai explicat Cristi Georgescu, reporter Antena 3 CNN.
„În ultima perioadă, am observat o creștere a numărului de clienți, persoane fizice, ținând seamă de faptul că practicăm prețuri promoționale la o categorie largă de produse. De exemplu, azi avem prosop de bucătărie la 4 lei sau hrană de animale la 26 lei”, spune Mădălina Căruțașu, reprezentant angro.
Popularitatea acestor magazine a generat un ritm de creştere al vânzărilor între 22-62% în ultimii 2 ani. Totul, pe fondul pandemiei și a crizei financiare.
„Sunt mulți clienți care preferă să își facă rezerve de produse, de teama scumpirilor, iar ofertele de acest tip le oferă un preț mai bun”, spune Adrian Negrescu, analist economic.
O parte a acestor businessuri lucrează cu o marjă de 5-7%. Ca o comparație generală, în retail, într-un supermarket sau magazin de proximitate, marja medie sare de 20%.
Vezi și: Românii vor avea parte de o minivacanță de Paște 2024. Câte zile libere vor avea angajații români