Directorul general al ANPC, Paul Anghel, vine cu lămuriri în urma scandalului cu puii vopsiți, potrivit Antena 3 CNN. Acesta îi asigură pe consumatori că este vorba doar despre o expresie metaforică, nimic mai mult.
În ceea ce privește întreg scandalul cu puii vopsiți, Paul Anghel spune că speră ca toți consumatorii să fi înțeles că este vorba despre o expresie metaforică, menită să descrie „constanța noastră preocupare legată de informarea completă, corectă și precisă a produselor”, după cum a declarat acesta.
„În urmă discuțiilor și a informațiilor contradictorii apărute în spațiul public, în ultima săptămâna, consider că este oportun să aduc clarificări cu privire la subiectele vehiculate în mass media.
În legătură cu subiectul generic numit cred că toți consumatorii au înțeles că este vorba despre o expresie metaforică, menită să descrie constanța noastră preocupare legată de informarea completă, corectă și precisă a produselor în general și în cazul de față a celor din carne de pui.
În atribuțiile permanente ale instituției noastre se află verificarea conformității produselor care se comercializează în magazine de specialitate, cu normele legale în vigoare. Noi încercăm, prin controalele întreprinse, să evităm înșelarea consumatorilor prin afișarea pe etichetele produselor a unor informații care nu corespund realității și nu de puține ori am depistat practice nelegale/comerciale incorecte/înșelătoare”, scrie pe Facebook Paul Anghel.
Citește și: Producătorii de carne vin cu explicații privind metoda puilor vopsiți. „Tehnica era din 1970. Nu este toxic”
Instituțiile de specialitate spun că folosirea în produse a unor aditivi alimentari nu ar fi, de fapt, periculoasă pentru consumatori, așa cum se întâmplă și în ceea ce privește puii vopsiți.
„Aceia dintre producători care decid să ofere un produs premium, cum ar fi folosesc cereale, de exemplu porumb, pentru a obține produse superioare din punct de vedere vizual și calitativ.
Monitorizăm constant conformarea acestora la normele legale privind etichetare, astfel încât este permis să înscrie pe etichete doar dacă minim 50% din hrană păsărilor este porumb. Este natural ca în condițiile folosirii unei astfel de hrană, carnea și epiderma păsărilor să aibă culoarea galbenă.Va asigurăm că aceste verificări le facem de ani de zile, nu doar în ultima săptămână”, adaugă Anghel.
Se fac controale intense pentru a depista salmonella la carnea de pui.
„În contextul eforturilor intensificate și susținute ale Uniunii Europene de stopare a acesteia, împreună cu colegii de la ANSVSA lucrăm îndeaproape în depistarea și indisponibilizarea loturilor suspecte. Ca urmare a monitorizărilor efectuate s-a identificat tulpină salmonella atât la carne de pui provenită din spațiul comunitar, Polonia și Ungaria, cât și din România.
Referitor la cele din România este vorba de loturi de carne de pui provenite de la un producător din jud Vaslui, unde s-a confirmat o tulpină înalt patogenă dar și de loturi suspecte provenite de la producători mari din județele Bacău și Buzău, pentru care încă nu avem confirmarea de la serotipizare. Loturile respective au fost retrase de la vânzare, în așteptarea rezultatelor analizelor.
Încă o dată, vrem să va asigurăm că scopul acestor verificări constante și a acestor comunicări este doar pentru a asigura consumatorul român de faptul că ANPC – Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor este o instituție care nu doarme și care veghează constant la respectarea legii. Ne dorim o bună colaborare cu lanțurile de supermarketuri și cu toate tipurile de magazine din România, pentru că împreună să putem oferi cele mai bune produse clienților din țară noastră.
În situații critice, ca cele de mai sus expuse, este important să luăm de urgență toate măsurile necesare, adică nu în 2-3 ore, ci de îndată. Din discuțiile avute cu diverși producători români rezultă că aceștia acuză o presiune enormă exercitată de magazinele retail asupra prețului, de multe ori fiind nevoiți să își vândă produsele în pierdere.
Costurile mari ale igienizării și necesitatea de a le reflectă în prețul produsului este una din cauzele pentru care anumiți producători decid să renunțe la ele pentru a avea un preț mai mic. Vă informăm pe această cale că noi nu vom permite astfel de practici ale producătorilor, iar mesajul pe care îl transmitem comercianților, indiferent că este vorba de mari lanțuri de supermarketuri sau alte tipuri de magazine, este că trebuie să renunțe a mai urmări doar prețul produsului, de cele mai multe ori în detrimentul calității și conformității”, încheie Paul Anghel.
Vezi și: Prețurile la Kaufland au explodat! Cât te costă să-ți faci cumpărăturile de Paște din acest magazin