Comisarii Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) au luat măsuri drastice împotriva platformei de vânzare a biletelor iabilet.ro, amendând-o cu suma considerabilă de 55.000 de lei. Motivul principal al sancţiunii a fost nerambursarea contravalorii unor bilete pentru spectacole care au fost anulate, încălcând astfel drepturile consumatorilor, conform unui comunicat de presă al instituției, transmite News.ro.
Reprezentanții ANPC, care au investigat reclamațiile la adresa iabilet.ro la nivel naţional începând din mai 2023, au desfăşurat o acţiune de control asupra operatorului economic care administrează platforma. Această acțiune a venit în urma a 124 de reclamaţii primite de la consumatori, între perioada mai 2023 și martie 2024, care semnalau faptul că nu li s-a restituit contravaloarea biletelor pentru evenimentele anulate.
„Cele 124 de reclamaţii primite de la consumatori, în perioada mai 2023 – martie 2024, au semnalat nerambursarea contravalorii unora dintre biletele achiziţionate pe platforma iabilet.ro, pentru spectacole care au fost anulate”, au precizat comisarii ANPC.
Te-ar putea interesa și: Alimentele românilor, vizate de ANPC. Horia Constantinescu: „Verificăm întreaga activitate”
În timpul inspecției la iabilet, echipele de control ale ANPC au descoperit mai multe practici comerciale incorecte. Printre acestea se numără neefectuarea rambursării integrale a sumelor achitate pentru biletele anulate, nedeturnarea comisioanelor către consumatori în cazul anulării unor spectacole și rambursării contravalorii biletelor, precum și impunerea unor condiţii restrictive asupra consumatorilor.
Potrivit informațiilor oferite de ANPC, persoanele care achiziționau bilete erau forțate să accepte termenii și condițiile din contract, fără să li se ofere opțiunea de a alege altă variantă. Această practică a fost considerată inacceptabilă, deoarece consumatorii nu aveau suficient timp să analizeze și să înțeleagă în întregime clauzele contractuale.
În plus, iabilet.ro a fost acuzată că a furnizat informații false în spațiul public, inducând în eroare consumatorii și determinându-i să ia decizii de cumpărare pe care altfel nu le-ar fi luat. Prin promovarea evenimentelor cu artiști consacrați sau prezentând informații incorecte despre disponibilitatea acestora, platforma a influențat deciziile de achiziționare a biletelor într-un mod manipulativ.
În urma acestor constatări, ANPC a emis un ordin de încetare a practicilor comerciale incorecte, impunând restituirea integrală a sumelor achitate pentru evenimentele anulate, la solicitarea consumatorilor, indiferent de termenul în care aceștia fac solicitarea.