Piața Rahova din București a fost asaltată de inspectorii ANPC. Concret, Comisariatul Regional pentru Protecția Consumatorilor Regiunea București – Ilfov a demarat 46 acțiuni de control, în urma cărora au fost aplicate sancțiuni severe pentru neregulile descoperite, relatează antena3.ro.
Comisariatul Regional pentru Protecția Consumatorilor Regiunea București – Ilfov a făcut o mișcare importantă pe parcursul zilei de astăzi. Concret, comisarii CRPCR au desfășurat 46 acțiuni de control în Piața Rahova și Complexul Comercial Niki Scorpion, ambele situate în sectorul 5 al Capitalei.
Inspectorii au mers la cele două locații pentru a verifica dacă societățile comerciale respectă prevederile legale din domeniul în care activează. În urma acțiunilor, au fost aplicate următoarele sancțiuni:
Horia Constantinescu a declarat că reprezentanții de la ANPC lucrează la ora actuală la un proiect, care de altfel, este fundamental pentru industrie. Concret, președintele a susținut că inspectorii vor putea acorda note societăților comerciale, în urma verificărilor. Astfel, consumatorii vor avea acces la informațiile de care au nevoie.
Constantinescu precizează că sistemul există deja și alte țări. Măsura ar contribui la menținerea transparenței din industrie și va ajuta clienții să știe de unde ar putea cumpăra și care sunt locurile pe care ar trebui să le evite.
Reprezentanții ANPC lucrează la ora actuală la un barem pentru acordarea notelor. Ultimele informații arată că el va fi similar cu cel aplicat în școli. Așadar, societățile comerciale trebuie să se adapteze cât de curând cu o nouă măsură: pe ușile de acces va apărea un abțibild cu nota pe care au primit-o.
„Lucrăm la un proiect ce mi se pare fundamental. Dorim ca, în urma acțiunilor de control, să atribuim note celor verificați. În acest sens, lucrăm la un barem similar cu cel cu care suntem familiarizați din timpul școlii.
Vom comunica fișele de control public, pentru a fi asumate de către toți operatorii economici. La sfârșitul acțiunii de verificare conform algoritmului stabilit, vom lipi pe ușile de acces în spațiul controlat un abțibild cu nota dată comerciantului, conform acestui barem.
Sistemul există și în alte țări și nu este o redescoperire a roții sau a apei calde. În Statele Unite ale Americii, această formă de transparență ajută consumatorii să știe de unde să cumpere sau nu. Iată că, în cadrul acestei acțiuni, mulți dintre cei verificați ar fi rămas corigenți sau chiar repetenți la purtare.
La acest moment, ne ajută presa și online-ul, dar nu toți consumatorii au acces la aceste surse de informații. Toți intră, însă, pe ușa pe care, curând, va fi un abțibild ce va asta acolo măcar șase luni, cu nota dată!”, afirmă Horia Constantinescu.
Te-ar putea interesa și următorul subiect: Cinci magazine au fost închise după ce au încercat să fenteze un control ANPC. Ce au găsit neregulă comisarii?