Autoritatea pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a pus ochii pe influencerii din România, mai exact pe banii pe care aceștia îi câștigă din Instagram și Tik Tok. Vedetele de azi din mediul online au fost chemaţi de inspectori pentru a da explicaţii despre reclamele mascate pe care le fac pe paginile lor, conform Antena 3 CNN.
„Războiul” dintre instuţiile din România și creatorii de conținut a ajuns la un nou nivel! ANPC a pus la punct întâlniri cu 10 dintre cei mai faimoși creatori de conţinut din țara noastră pentru a-i informa despre riscurile reclamelor care nu sunt marcate în mod corespunzător.
Printre lucrurile pe care le promovează creatorii de conținut se numără vape-uri, energizante sau produse de slăbit, acestea fiind doar câteva dintre ele. Problema intervine atunci când influencerii nu anunță următorii că au primit bani pentru acea promovare.
Persoanele care nu au împlinit încă vârsta majoratului sunt cele mai afectate de aceste reclame mascate, după cum spun autoritățile, ținând cont că reprezintă o pondere uriașă a publicului din mediul online, iar produsele recomandate de creatorii de conținut sunt considerate a fi foarte tentante.
Ai mai putea fi interesat și de: Instagram, câștiguri fabuloase de 32,4 miliarde de dolari din reclame! A depășit cu mult YouTube, cea mai mare platformă de video
Pe de altă parte, în afară de Autoritatea pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), şi ANAF-ul a fost sesizat de către CNA în ceea ce privește o serie de creatori de conținut care practică astfel de obiceiuri de a nu își marca reclamele în mod corespunzător.
Câștigurile medii ale creatorilor de conținut în 2024 sunt calculate astfel:
Creatorii de conținut care își expun viețile pe rețelele de socializare îi determină pe o mulțime de tineri să-și dorească și ei să urmeze o astfel de carieră, pentru a câștiga bani repede și ușor.
Vezi mai multe știri: Atenție la postările de pe Instagram! Pericolul uriaș la care te expui fără să știi