Paul Anghel, directorul general al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), vine cu recomandări de ultim moment pentru românii care vor să cumpere o vacanță de la agențiile de turism, informează economedia.ro. El îi sfătuiește pe turiști să solicite toate informațiile legate de destinație.
Paul Anghel vine în sprijinul românilor. Directorul general al ANPC îi sfătuiește pe turiști să acorde o atenție deosebită înainte de a achiziționa un pachet de servicii turistice. Totodată, el le recomandă românilor să solicite toate informațiile despre destinație, cazare, transport, servicii de masă și modalitățile de plată.
Citește și: Un magazin Kaufland din Capitală, amendat de ANPC cu 45.000 de lei. Ce nereguli au găsit inspectorii
„Agenţia de turism are obligaţia să furnizeze turiştilor, în scris, în vederea încheierii contractului, informaţii referitoare la: localitatea de destinaţie; rută de parcurs; mijlocul/mijloacele de transport utilizat/utilizate, caracteristicile şi categoria acestuia/acestora; tipul unităţilor de cazare, adresele şi categoriile de clasificare a acestora; serviciile de masă oferite şi categoria de clasificare a unităţilor de alimentaţie; durată programului, cu indicarea datei sosirii şi a plecării; informaţii generale privind regimul paşapoartelor şi al vizelor, precum şi al asigurărilor de sănătate necesare pentru călătorie şi sejur”, a scris Paul Anghel pe Facebook.
Directorul general al ANPC mai spune că agenția de turism trebuie să ofere informații despre cuantumul avansului, dacă este cazul. Totodată, agenția de turism trebuie să ofere detalii clare despre termenul pentru achitarea restului de plată, numărul minim de persoane necesar pentru realizarea programului și termenul limită pentru informarea turistului, dacă vorbim despre o anulare a călătoriei.
Paul Anghel informează că organizatorul trebuie să comunice românilor, în scris sau prin orice altă formă adecvată și corespunzătoare, înainte de încheierea contractului, informațiile de ordin general despre regimul pașapoartelor și al vizelor și formalităților de sănătate necesare pentru călătorie și ședere.
„Organizatorul trebuie să furnizeze în scris turistului, într-un termen stabilit prin contract, înainte de data plecării, următoarele informaţii: orarele, locurile escalelor şi legăturile, precum şi, după caz, locul ce urmează să fie ocupat de turist în fiecare dintre mijloacele de transport incluse în contract; denumirea, sediul/adresă, numărul de telefon şi de fax ale reprezentanţei locale a organizatorului şi/sau a detailistului ori, în lipsă acesteia, cele ale autorităţilor locale care pot ajută turistul în caz de nevoie.
În cazul în care aceste reprezentante sau autorităţi locale nu există, turistul trebuie să dispună de un număr de apel de urgenţă sau de orice altă informaţie care să îi permită contactarea organizatorului şi/sau a detailistului; pentru călătoriile şi şederile minorilor, informaţii care să permită stabilirea unui contact direct cu copilul sau cu responsabilul de la locul şederii copilului; posibilitatea semnării unui contract de asigurare facultativă, care să acopere taxele de transfer al turistului, sau a unui contract de asistentă, care să acopere taxele de repatriere în caz de accidentare sau de boală”, mai transmite reprezentantul ANPC.