Uzina Dacia de la Mioveni trebuia să-și închidă temporar producția pe 30 iunie, din cauza lipsei de semiconductori. Cu toate acestea, se pare că a fost găsită o soluție la problema companiei, în așa fel încât producția nu va mai fi întreruptă vineri, informează economedia.ro.
Mihai Bordeanu a anunțat că Uzina Dacia de la Mioveni nu își mai oprește temporar producția pe data de 30 iunie. Șeful companiei spune că a fost schimbat modul în care este realizată planificarea în industria auto, astfel, societatea a trecut la o planificare pe termen foarte lung, în care sunt incluse planuri anuale. El relatează că nu s-a terminat criza, iar acesta este un mesaj clar pe care vrea să-l transmită, dar cu toate acestea, compania se adaptează la problemele care apar.
Te-ar putea interesa și: Percheziții la RAR București. Sute de mașini au trecut de inspecții cu documente false. Poliţia anunţă că va cere reexpertizarea autovehiculelor
„Am schimbat un pic modul în care facem planificarea în industria noastră. Am trecut de la o planificare pe termen foarte lung, în care discutam de planuri anuale, la una pe termen scurt care să ne permită să ne adaptăm rapid.
Lucrurile au pornit de la semiconductori și au continuat foarte mult cu materii prime și pe partea logistică. Toate astea s-au legat, în rău, din păcate.
Trebuie să ne adaptăm la această situație, am format un sistem destul de flexibil, în care, dacă ne lipsește o anumită piesă, cum este tabloul de board, care este un caz real, am decis să producem mașina fără acel element, iar apoi când îl primim revenim, punem piesa respectivă lipsă și mergem mai departe.
Ne adaptăm la probleme și facem în așa fel încât să putem produce. Criza nu s-a terminat, acesta este un mesaj clar pe care vreau să-l transmit. Este mai puțin intensă acum decât anul trecut și în 2021, dar ea există”, a declarat Mihai Bordeanu.
Șeful Dacia a spus că există în continuare probleme cu aprovizionarea de componente. Mihai Bordeanu a punctat că este posibil să mai existe și alte întreruperi temporare forțate, criza de componente fiind mai accentuată în 2023.
„În permanență avem probleme cu semiconductorii și atunci trebuie să ne adaptăm. Când putem producem, când nu mai putem oprim. Dacă avem o veste bună, atunci revenim. Acesta este cazul și pentru ziua despre care vorbeam (n.r.-30 iunie).
Am găsit o oportunitate. Anul acesta jumătate din pahar e plină, jumătate este goală. Tocmai se apropie jumătatea anului când tragem linie, producția va fi oprită trei zile, anul trecut erau nouă. Suntem mai bine de trei ori, însă nu am scăpat definitiv”, precizează Mihai Bordeanu.
Întrebat despre când s-ar putea termina criza de componente, șeful Dacia a spus că nu poate spune o dată concretă. El pune accent pe faptul că războiul de la graniță continuă.
„Geopolitic vorbind suntem într-o situație mișcătoare. Nu pot să fac o previziune. Ne-am gândit de fiecare dată că va dura până la sfârșitul anului și la anul va fi mai bine, dar încă o dată nu avem nicio garanție”, completează el.
Potrivit acestuia, timpii de livrare s-au înjumătățit în 2023, în comparație cu 2022. Șeful Dacia spune că livrarea modelelor Duster 4×2, Sandero Stepway și Spring se pot realiza în cel mai scurt timp. Cel mai lung timp de livrare a mașinilor este între patru-cinci luni.
„Timpii de livrare variază foarte mult în funcție de model și grad de echipare. Termenul cel mai mic de livrare este imediat. Vorbim de un imediat ipotetic, că trebuie să semnăm pregătirea. Între imediat și patru-cinci luni. Producția pe anul acesta deocamdată este mai mare față de cea de anul trecut.
Anul trecut a fost un an record pentru industrie. Noi și cu Ford împreună am produs peste jumătate de milion de mașini. Facem mai mult anul acesta față de anul trecut, până la finalul anului până la 330.000 de mașini, ceea ce ne apropie de maximul nostru istoric”, precizează șeful Dacia.
Citește și despre: Fabrică belgiană de baterii pentru mașini electrice la Galați. Investiția de un miliard de euro va crea 8.000 de locuri de muncă, într-un județ cu 10.000 de șomeri