Pe data de 18 septembrie, CFR Călători a transmis un anunț care nu îi va bucura pe mulți călători. Cei care își doreau să plece cu trenul pe data de 20 septembrie trebuie să știe ce se va întâmpla cu biletele lor și cum le vor putea cumpăra.
Așadar, românii care vor să circule miercuri, 20 septembrie cu trenul nu vor avea cum să-și cumpere bilete online în intervalul 00:00-24:00. Aplicația prin intermediul căreia se făcea plata va fi într-un proces de mentenanță și nu va funcționa. Ca urmare, orice fel de operațiune pe aplicație nu va putea fi realizată. Pentru cei care au nevoie de ajutor, compania feroviară a pus la dispoziție o adresă de mail.
„CFR Călători informează că, în data de 20 septembrie 2023, în intervalul orar 0:00 și 24:00, călătorii nu vor putea cumpăra bilete online. Aplicația de cumpărare online a biletelor va fi oprită pentru lucrări complexe de mentenanță. Pasagerii care au achiziționat bilete online pentru efectuarea călătoriei în data de 20.09.2023 vor putea călători prezentând în tren, digital sau fizic, biletul format, pdf’ primit prin mail sau descărcat din aplicație înainte de ora 0:00 a zilei de 20.09.2023.
De asemenea, călătorii care au cumpărate bilete online și care doresc modificarea/renunțarea călătoriei o pot face în afara acestui interval de întrerupere. Pentru orice problemă legată de acest aspect călătorii pot scrie la [email protected]. CFR Călători mulțumește pasagerilor pentru înțelegere”
Cum poți să-ți primești înapoi banii de la CFR
Puțini români știu, dar poți să-ți primești înapoi banii de la CFR Călători. Atenție: se percepe, totuși, un tarif de 10% din valoarea biletului. Iată lista completă a motivelor pentru care suma poate fi restituită parțial sau în totalitate:
-legitimaţia de călătorie nu a fost utilizată sau a fost utilizată parţial pentru porţiunea de traseu neparcursă;
-legitimaţia de călătorie nu a fost utilizată de toți călătorii pentru care a fost procurată, în cazul grupurilor de călători;
-îmbolnăvire în parcurs însă numai pentru porţiunea de traseu neparcursă, numai dacă sunt respectate anumite termene și condiții.
Ce se întâmplă dacă renunți la călătorie
Potrivit datelor transmise de către CFR, tariful tichetului de rezervare la vagon clasă nu se restituie. Pe de altă parte, tariful suplimentului de pat la vagon de dormit/cuşetă se restituie în următoarele condiţii:
-dacă solicitarea se face cel mai târziu cu o zi înainte de plecarea trenului din stația de formare, tariful suplimentului de pat/ cușetă se restituie cu reţinerea tarifului de procesare care reprezintă 10% din tariful suplimentului de pat/cuşetă;
-dacă solicitarea se face în ziua plecării trenului, cel mai târziu cu cel mult o oră înainte de plecarea trenului din staţia de formare, se restituie numai 50% din tariful încasat;
-dacă solicitarea se face în ziua plecării trenului, cu mai puţin de o oră înainte de plecarea trenului din staţia de formare tariful suplimentului de pat/cuşetă NU se mai restituie.