Hidroelectrica a scos la licitație un contract de 4 milioane de lei pentru achiziționarea unei soluții tehnice de asigurare a sistemului de management al contractelor de furnizare și de facturare și pentru a cumpăra 5 roboți software, informează economedia.ro. Măsura este cea care va rezolva problema facturilor a producătorului.
Hidroelectrica ia măsuri serioase pentru a se asigura că facturile ajung la timp la clienți. Concret, compania a scos la licitație un contract de 4 milioane de lei pentru a achiziționa o soluție tehnică de asigurare a sistemului de management la nivelul contractelor de furnizare și de facturare, prin realizarea suportului, asistenței tehnice, operării și administrării acestuia, dar și pentru a cumpăra 5 roboți software.
Soluția a fost identificată după ce mai mulți români s-au plâns de faptul că primesc facturile cu întârziere. Sistemul care urmează să fie cumpărat trebuie să asigure suport tehnic, mentenanță colectivă și evolutivă, dar mai mult decât atât, operarea aplicației de management la nivelul contractelor de furnizare și facturare clienți casnici și non-casnici. Operațiunile vor fi desfășurate de forța de muncă umană, însă mult mai eficient decât până acum, dar totodată, cei 5 roboți software vor prelua din procesele menționate.
Citește și despre: Ai primit facturi greșite la gaze? Iată ce trebuie să faci urgent
Hidroelectrica relatează că administrarea sistemului de management al contractelor de furnizare și de facturare presupune realizarea de către contractant a serviciilor de configurare și / sau reconfigurare a oricărui model sau parametru, astfel încât întregul sistem să funcționeze în parametri optimi. Compania a menționat că, deși încearcă să crească numărul de angajați, numărul mare de clienți care solicită încheierea unui contract este prea mare.
„Activitatea de furnizare energie electrică devine una importantă pentru companie și datorită prețurilor competitive ofertate, se estimează că această tendință se va păstra și în anul 2023, fapt ce va pune presiune atât pe sistemele informatice care deservesc departamentul de furnizare, cât și pe resursele umane care operează aceste sisteme informatice.
Deși Hidroelectrica își dorește să scaleze numărul de resurse umane prin angajări, se demonstrează totuși că atragerea de noi specialiști în departamentul de furnizare nu poate ține pasul cu creșterea numărului de clienți pe de o parte, respectiv cu creșterea complexității spețelor de business pe de altă parte, toate acestea într-un context in continuă schimbare din partea reglementatorului pieței de energie, ANRE”, justifică Hidroelectrica achiziția.
Astfel, o parte din gestionarea relațiilor de furnizare / facturare către clienți va fi redirecționată către roboți. Compania așteaptă oferte până pe data de 24 mai. Totodată, furnizarea de servicii din contract se întind pe un an.
Te-ar putea interesa și: Un român a descoperit că i-a fost oprită furnizarea de gaze, deși nu a mai primit facturi de câteva luni. „Sunt taxat 1.600 lei pentru desigilare”