Ministrul Mediului, Apelor și Pădurilor, Mircea Fechet, a declarat recent că banii rămași din Rabla Plus pentru persoane fizice vor fi realocați către programul destinat persoanelor juridice, unde cererea este mai mare. Această hotărâre vine în contextul unei creșteri semnificative la nivel global în ceea ce privește achizițiile de autoturisme electrice, atât din partea producătorilor europeni și non-europeni, cât și din partea consumatorilor, notează Playtech.
Fechet a explicat că programul Rabla Plus a suferit modificări semnificative în luna decembrie a anului trecut, când Ministerul Finanțelor a decis să micșoreze cuantumul voucherului pentru achiziționarea mașinilor electrice de la 10.000 de euro la doar 5.000 de euro.
Această ajustare a avut un impact diferit asupra persoanelor fizice și juridice. În timp ce firmele au reacționat pozitiv și au utilizat rapid bugetul disponibil prin Rabla Plus, cererea din partea persoanelor fizice a fost sub așteptări. În plus, a subliniat că vehiculele înmatriculate pe firme parcurg, în medie, distanțe mai mari decât cele utilizate de persoanele fizice, ceea ce face ca investiția în mașini electrice pentru întreprinderi să fie mai rentabilă în ceea ce privește utilizarea lor.
Te-ar putea interesa și: Vești excelente pentru românii care vor bani prin Rabla Clasic și Rabla Plus 2024. S-au afișat listele
„În ceea ce priveşte România, mi s-a spus că, spre exemplu, la Rabla Plus, după ce Ministerul Finanţelor a decis, în luna decembrie a anului trecut, înjumătăţirea voucherului pentru maşinile electrice de la 10.000 de euro la 5.000 de euro, la persoane juridice merge mai bine, dar la persoanele fizice este sub aşteptările noastre.
Motiv pentru care nu putem decât să distribuim acele sume neconsumate, pentru că societăţile comerciale din România, câtă vreme au epuizat bugetul, probabil că au capacitatea să mai tragă din acei bani”, a explicat ministrul.
Mircea Fechet anticipează că fondurile puse la bătaie prin intermediul programului Rabla Plus vor fi folosite în întregime, contribuind astfel la popularizarea vehiculelor electrice și la reducerea emisiilor de carbon în România.
De asemenea, Fechet a vorbit și despre tendințele globale legate de adoptarea mașinilor electrice și a sugerat că România ar trebui să se conformeze acestor tendințe pentru a îmbunătăți infrastructura și sustenabilitatea transportului.