ANPC a amendat Electrica Furnizare, din cauza faptului că reprezentanții companiei nu au transmis la timp facturile românilor. Anunțul a fost făcut de comisarul şef al Comisariatului Regional pentru Protecţia Consumatorilor Regiunea Sud Muntenia, Ion Iordăchescu.
Comisariatul Regional pentru Protecţia Consumatorilor Regiunea Sud Muntenia a aplicat două amenzi în valoare totală de 20.000 de lei companiei Electrica Furnizare pentru neemiterea facturilor către clienţi.
Amenzile au fost aplicate la scurt timp după ce comisarii de la Protecţia Consumatorilor au înştiinţat furnizorul de electricitate despre faptul că au primit numeroase sesizări de la consumatori care se tem că vor primi facturi mari şi au cerut firmei să emită facturile.
Anunţul legat de amenzile aplicate companiei Electrica Furnizare a fost făcut printr-o postare pe Facebook de către comisarul şef al Comisariatului Regional pentru Protecţia Consumatorilor Regiunea Sud Muntenia, Ion Iordăchescu.
„Revenim cu detalii privind demersurile efectuate de Comisariatul Regional Protecţia Consumatorului – Regiunea Sud Muntenia pentru remedierea situaţiei apărute privind neemiterea facturilor de energie electrica de către Electrica Furnizare. Săptămâna aceasta operatorul economic a fost sancţionat de comisarii Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Prahova cu 2 amenzi in valoare totală de 20.000 lei pentru nerespectarea măsurilor dispuse în documentul de control anterior (emiterea facturilor în termen de maxim 15 zile), precum şi pentru nerespectarea condiţiilor contractuale de a emite facturile la timp. În acelaşi timp s-au dispus măsuri de remediere a deficienţelor (emiterea facturilor către consumatorii casnici)”, scrie şeful CRPC Sud-Muntenia.
Acesta a prezentat românilor și răspunsul primit de la Electrica Furnizare de către instituţia care apără interesele consumatorilor. Reprezentanții Electrica reiterează faptul că procesul de facturare a fost întârziat de schimbările legislative şi anunţă că cei care primesc facturi cu valori mari pot cere plata eşalonată a acestora şi că pentru clienţii afectaţi de emiterea cu întârziere a facturilor va exista „o perioadă de graţie suplimentară pentru plata acestora”.