Vești proaste pentru gigantul Emag! Trendyol, cea mai mare platformă din Turcia de e-commerce, își va face, în curând, intrarea pe piața din România, anunță profit.ro.
În cursul anului 2021, platforma a obținut statutul de prim „decacorn” din Turcia, fiind majoritar controlată de gigantul chinez Alibaba Group Holding, renumit în domeniul comerțului online.
În general, termenul de „decacorn” este asociat companiilor private evaluate la minim 10 miliarde de dolari.
În țara de origine, Turcia, compania se confruntă cu concurența Hepsiburada.com. Platforma rivală este controlată de fiicele magnatului media Aydin Dogan, fondatorul Dogan Holding, deținătorul postului de televiziune Kanal D în România.
În prezent, România se mândrește cu eMAG, care cel mai mare retailer online local la momentul actual.
Trendyol își propune să cucerească piața est-europeană, având un obiectiv sigur în vedere: românii prezintă un interes deosebit pentru produsele turcești.
După ce va intra pe piața din România, platforma își propune să se extindă și în Grecia, Ungaria și Cehia, având în plan să intre până la finalul acestui an și în Polonia, Slovacia și Bulgaria.
Trendyol își propune să atingă un volum comercial de 350 de milioane de dolari până la finalul anului, având în vedere obiectivul de a atrage 2 milioane de clienți activi și de a înregistra peste 4 milioane de comenzi în această regiune.
Te-ar putea interesa și: Dezbateri între Carrefour și reprezentanții PepsiCO. Se caută „soluții optime adaptate pieței locale și clienților”
Potrivit statisticilor, aproximativ o treime dintre noii exportatori din Turcia sunt comercianți activi pe platforma Trendyol. La finalul anului 2023, aceasta a reușit să atragă în jur de 3 milioane de clienți și să înregistreze peste 12 milioane de comenzi conform datelor disponibile.
În prezent, platforma celebră numără 30 de milioane de clienți, colaborează cu 250.000 de vânzători și dispune de o listă de 80 de milioane de produse, asigurând livrarea în peste 100 de state.
Alibaba Group a cumpărat o parte din acțiunile acestei firme turcești în 2018. Gigantul deține în prezent o participație majoritară de 76,1%.
De asemenea, Trendyol gestionează propriile rețele logistice. Amintim Trendyol Express, specializată în comerțul electronic, și Trendyol GO, focalizată pe serviciile de livrare rapidă.
„În primul trimestru din 2024 vom intra pe piata din Europa de Est. Vom incepe cu Romania, Grecia, Ungaria si Republica Ceha, crescand numarul de tari de pe piata, in urmatoarea perioada.
Scopul nostru este sa permitem tuturor celor 300.000 de selleri (de pe platforma) sa vanda in aceste regiuni, inclusiv in Europa, Orientul Mijlociu si tarile din Golf”, a transmis Erdem Inan (CEO Trendyol Group), în cadrul InMerge Innovation Summit, organizat în Baku (Azerbaidjan).