Tazz a anunțat, luni, într-un comunicat de presă, că platforma va fi achiziționată de un colos finlandez. Este de așteptat ca tranzacția să se finalizeze în următoarele luni, după ce va primi aprobările legale din partea autorităților. După finalizarea acestui proces, platforma va fi integrată sun brandul și produsul Wolt.
„Tazz s-a impus ca o platformă de încredere și îndrăgită în România, cunoscută pentru experiența sa locală și relațiile solide cu clienții și partenerii săi. Cunoașterea profundă a pieței pe care Tazz o are, alături de tehnologia și excelența operațională Wolt, creează un potențial uriaș de a îmbunătăți experiența clienților și partenerilor din România. Suntem încântați de această tranzacție și așteptăm cu nerăbdare călătoria care urmează”, a declarat Miki Kuusi, CEO al Wolt și Head of Door Dash International.
„Tazz reprezintă o poveste de succes în antreprenoriatul românesc și un business care a crescut incredibil de mult într-un timp foarte scurt. Asta s-a datorat echipei foarte bune din spate și investiției eMAG, fără de care nu am fi ajuns aici. Ca pas următor, unirea forțelor cu Wolt reprezintă o oportunitate extraordinară”, a declarat Alin Șerban, CEO Tazz.
„Wolt este cunoscut la nivel global pentru experiența de top oferită clienților, dar și pentru abordarea cu adevărat locală. Prin acest parteneriat, ne putem îmbunătăți serviciile și putem oferi o valoare și mai mare atât clienților, cât și partenerilor cu care lucrăm. Așteptăm cu nerăbdare acest nou capitol de dezvoltare accelerată și suntem foarte mândri de povestea frumoasă pe care am spus-o cu Tazz în România”, a continuat acesta.
Wolt are o echipă de peste 12.000 de persoane în 28 de țări. Platforma a fost fondată în urmă cu un deceniu, iar din 2022 este deținutră de DoorDash. Împreună operază în peste 30 de state.
Tazz operează, în prezent, în peste 35 de orașe din țară și are o echipă de 260 de persoane. Aplicația ete membrp a programului eMag Genius. După finalizarea achiziției, clienții Tazz vor beneficia în continuare de acest program.
„În 2019, eMAG intra în acționariatul Tazz, o platformă 100% românească din Timișoara, cu ambiția de a o dezvolta și transforma în lider pe segmentul de livrare la domiciliu. Am văzut de atunci potențialul acestui business și dorința mare a echipei de a crește într-un ritm accelerat. Împreună am creat o poveste de succes de care suntem foarte mândri, care a crescut de la 100 la 10.000 de parteneri, iar astăzi este pregătită să treacă la nivelul următor. Tazz va rămâne parte din Genius, prin oferte foarte bune și livrare gratuită de la restaurante și supermarket”, a spus Tudor Manea, CEO eMAG Group.
Serviciul de livrări, care lucrează cu livratori terți, a rămas pe pierderi și în 2023, potrivit datelor oiciale. Anul trecut, firma HCL Online Advertising SRL, din Timișoara, care operează platforma de livrări Tazz by eMag, a obținut venituri de 213,4 milioane de lei, în creștere cu 20% față de anul 2022.
Firma a înregistrat pierderi de 49,3 milioane de lei în 2023, cu 55% mai puțin, totuși, față de anul 2022. Anul trecut, Tazz a avut 173 de angajați proprii, în scădere cu 50 de posturi față de anul 2022. Aici nu intră curierii care lucrează prin intermediul altor firme.
Tazz este fosta aplicație EuCeMănânc, platformă online cu livrări lansată la Timițoara în 2014 de antreprenorii Alin Șerban, Mihai Brenda și Laurențiu Duță.
Începând din anul 2019, eMag a preluat un pachet majoritar (54%) din EuCeMananc.Între timp, eMag a ajuns să dețină 99,9%, restul de 0,01% fiind în posesia fondatorului operatorului de livrări, Alin Șerban, care este și directorul platformei, potrivit Termene.ro.