Proporţia persoanelor cu vârste între 16 şi 74 ani care au folosit vreodată Internetul a fost de 89,7%, cu 1,1 puncte procentuale mai mult raportat la anul precedent, din care 95,4% în ultimele trei luni, în creştere cu 1,1 puncte procentuale, de la an la an (95,4% faţă de 94,3%).
În 2022, din toate gospodăriile înregistrate în România, 88,6% sunt conectate la Internet în mediul urban, în creştere cu 14,9 puncte procentuale, faţă de ponderea de 73,7% a gospodăriilor din mediul rural.
Datele INS, citate de Agerpres, arată că, în profil teritorial, conectarea la Internet a fost mai răspândită în cadrul gospodăriilor din regiunea Bucureşti – Ilfov (peste 9 din 10 gospodării au acces la internet de acasă), urmată de regiunile Centru (85,2%) şi Nord-Vest (85%).
În schimb, cele mai mici ponderi sunt înregistrate de regiunile Nord-Est (76,6%), Sud-Muntenia (77,5%) şi Sud-Est (78,4%).
Statistica oficială relevă faptul că, dintre utilizatorii curenţi, 69,2% folosesc internetul de mai multe ori pe zi, iar 21,1% o dată pe zi sau aproape în fiecare zi.
Pe regiuni de dezvoltare, ponderea persoanelor care au utilizat vreodată internetul a fost de 95,5% în regiunea Bucureşti – Ilfov, care constituie cel mai ridicat procent din ţară, urmată de regiunile Nord – Vest, cu 93,1%, şi Vest (92%). La polul opus se află regiunea Sud-Muntenia – cu 85,4%.
Proporţia bărbaţilor care folosesc sau au folosit internetul este de 90%, faţă de 89,3% în cazul femeilor, diferenţa de 0,7 puncte procentuale fiind în scădere comparativ cu anul 2011, când se înregistra un ecart de 1,6 puncte procentuale.
Ponderile persoanelor care utilizează internetul descresc odată cu înaintarea în vârstă, astfel că procentul persoanelor din grupa de vârstă 16-34 ani a fost de 98,1%, în timp ce pentru grupa de vârstă cuprinsă între 55 şi 74 ani s-a înregistrat o pondere de 73,3%.