ARF a cumpărat 37 de trenuri electrice de la Alstom, fiind semnat un contract pentru refinanțare europeană. Prima ramă va circula pe linia București-Constanța din decembrie, a informat economedia.ro.
Citește și: PREMIERĂ în România! ARF anunță achiziționarea a 12 trenuri pe hidrogen. Când vor fi livrate
Contractul a fost semnat de ministrul Transporturilor, prin Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF). Cele 37 de trenuri sunt primele pe care Ministerul Transporturilor le cumpără în ultimii 20 de ani. Așadar, ARF a promis că prima ramă va fi pusă în circulație cu călători din decembrie pe linia București-Constanța.
De asemenea, au scoase la licitație, în iunie, contractele de operare pentru primele 5 rute spre Constanța, Brașov, Timișoara, Craiova și Petroșani.
„Semnarea contractului de finanțare aferent proiectului „Achiziţie material rulant nou, 37 de rame electrice interregionale RE-IR”. Astăzi, 02 august, la sediul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii a fost semnat contractul de finanţare pentru realizarea proiectului „Achiziţie material rulant nou, 37 de rame electrice interregionale RE-IR””.
Scopul acesteu achiziții este ca Bucureștiul să fie conectat cu principalele centre urbane ale țării, contribuind la asigurarea mobilității, scăderea timpilor de călătorie și îmbunătățirea nivelului general al serviciilor publice prestate pentru transportul public pe calea ferată.
Proiectul îndeplinește obiectivele specifice ale Axei Prioritare (AP) 1 „Cresterea mobilității pe rețeaua feroviară TEN-T centrală”, Obiectivul Specific (OS) 1.2 – „Cresterea mobilității pe rețeaua feroviară TEN-T centrală”, ce vizează promovarea investițiilor în achiziția de material rulant. Valoarea totală a proiectului este de 2.058.873.685,65 lei, finanțarea fiind distribuită după cum urmează: 257.456,992,17 lei – 85% contribuția Uniunii Europene, 45.433.586,82 lei – 15% contribuţia Guvernului României, 1.755.983.106,66 lei, cheltuieli neeligibile, inclusiv TVA, sumă finanțată prin Programul Transport (PT) 2021-2027.
Rutele pentru trenurile ALSTOM, de lung parcurs:
„Reamintim că viteza maximă de rulare a ramelor electrice este 160 km/h, acestea fiind compuse din șase vagoane (două vagoane de capăt cu cabine de conducere și patru vagoane intermediare) și asigură 351 locuri pe scaune. Unitățile dispun de un sistem de semnalizare și siguranță ERTMS nivel 1 și 2, sistem național PZB90 și sunt prevăzute cu sisteme de climatizare, conexiune wi-fi, spații pentru bar/bistro și pentru călători cu dizabilități, precum și o zonă destinată distribuirii automate de bilete și aparate de compostat. Ramele electrice RE-IR vor conecta capitala cu principalele centre urbane ale țării, dar vor facilita și conexiunile inter-regionale, contribuind la asigurarea mobilității, scăderea timpilor de călătorie şi îmbunătățirea nivelului general al serviciilor publice prestate pentru transportul public pe calea ferată”, a transmis ARF.