Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) publică în platforma Bursei Române de Mărfuri (BRM) licitațiile pentru atribuirea competitivă a încă două contracte de servicii publice pentru transportul feroviar de călători. Aceste contracte au în vedere 25 de trenuri noi, care vor fi livrate de Alstom. Râmâne de văzut ce companii vor opera cu noile trenuri, conform economica.net.
Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) informează că, în decursul zilei de joi, 16 noiembrie 2023, a transmis către Bursa Română de Mărfuri (BRM) documentația necesară (Caietul de sarcini și Anexa – Modelul de Contract de servicii), pentru atribuirea prin procedură competitivă a următoarelor două contracte de servicii publice de transport feroviar din România.
Reprezentanții de la ARF mai spun că, pe 31 mai 2023, ARF a trimis către BRM actele necesare derulării prin procedură competitivă a primelor contracte de servicii publice de transport feroviar din România, licitație adjudecată de către operatorul public de transport feroviar de călători CFR Călători.
Principalul scop al organizării acestui tip de licitații îl constituie stabilirea cerințelor și a condițiilor tehnico-economice, în vederea selectării operatorului de transport feroviar de călători care trebuie să respecte îndeplinirea obligațiilor de serviciu public de transport feroviar de călători, prevăzute în cadrul celor două contracte de servicii publice, conform sursei citate.
Te-ar putea interesa și: Polonezii de la PESA vor livra pentru ARF 20 de trenuri electrice noi! Care sunt traseele pe care vor circula acestea
Acestea au o valabilitate de maximum 60 de luni și vor include un număr de trenuri și rute de circulație, detaliate pe cele două loturi astfel:
ARF va organiza, după expirarea contractului, o altă licitație pentru asigurarea continuității serviciilor de transport feroviar de călători, iar trenurile urmează a fi predate noului operator care și-a adjudecat această procedură competitivă.
Valoarea totală a contractului pentru achiziția celor 37 unități electrice multiple și serviciile de mentenanță aferente acestora pentru o perioadă de 15 ani se ridică la suma totală de 2,42 miliarde de lei, fără TVA, iar finanțarea proiectului este asigurată din Fonduri Europene Nerambursabile (85%) și de la Bugetul de stat (15%).
Rutele deservite de ramele electrice de lung parcurs sunt următoarele: București Nord – Constanța, București Nord – Craiova, București Nord – Craiova – Timișoara Nord – Arad, București Nord – Brașov – Arad – Timișoara Nord, București Nord – Craiova – Petroșani – Deva, București Nord – Brașov – Cluj Napoca, București Nord – Brașov, Brașov – Deda – Cluj Napoca, Cluj Napoca – Deva – Timișoara Nord, București Nord – Suceava, București Nord – Iași, București Nord – Galați, Iași – Cluj Napoca.