Impactul direct, adică taxele și impozitele plătite de entitățile Băneasa, a fost de peste 464 milioane euro, în vreme ce impactul indirect, retaileri și ceilalti operatori din zona comerciala Băneasa, a fost în cuantum de peste 1,3 miliarde euro, conform datelor studiului, potrivit gandul.ro.
Totodată, impactul indus, care redă efectul de multiplicare indus fiecărui sector în parte, calculat doar ca impact social, a fost de peste 1,6 miliarde euro.
„Cu alte cuvinte, sumele mai devreme descrise neincluzându-se una pe alta, efectul total al impactului Băneasa în economie a fost un efect pozitiv mai mare de trei miliarde de euro pe parcursul perioadei analizate”, a precizat Arthur Popa, CEO Băneasa Shopping City.
Din declarațiile sale a mai rezultat că în cei 17 ani de existență, proiectul Băneasa a susținut prin efectul indus, peste două milioane de salarii lunare. Doar retailerii prezenți în cadrul Băneasa Shopping City și galeria comercială au generat peste 59.000 de locuri de muncă, echivalentul a 444.000 salarii lunare.
Proiectul Băneasa, care include centrul comercial, proiectul rezidențial și proiectul de birouri, a cumulat investiții de peste 250 de milioane de euro. La această valoare se adaugă alte 650 milioane euro, investiții si cheltuieli ale operatorilor în dezvoltarea și operarea afacerilor.
Conform datelor prezentate de Arthur Popa, CEO Băneasa Shopping City, doar anul trecut entitatea juridică Băneasa Developments a contribuit la bugetul de stat cu peste 15 milioane de euro, în vreme ce, din 2005 până în 2022, contribuția a fost de peste 160 de milioane de euro.
Toate entitățile juridice Baneasa din cadrul proiectului, si repet, proiectul rezidențial, proiectul de birouri, proiectul centru comercial, toate însumate au avut o contribuție de peste 460 de milioane de euro.
Din datele pe care acesta le-a prezentat la Gândul Exclusiv, 2022 a fost peste anul 2019, considerat de referință pentru Băneasa Shoppping City.
„Cifra de afaceri a celor prezenți la noi în proiect a depășit 330 milioane euro, cu 19% mai mult față de 2021 și cu 17% mai mult față de 2019. În ceea ce privește cifra de afaceri Băneasa Developments, aceasta a fost cu 17% mai mare față de 2021, iar creșterea de trafic a fost cu 15% peste cea înregistrată în 2021”, a mai spus CEO-ul Băneasa Shopping City.
Citește și: Vrei shaormeria ta? Cât te costă să iei franciza pentru Shaormeria Băneasa