Asigurarea auto de tip CASCO este facultativă, spre deosebire de RCA. Discuția despre necesitatea de a încheia și o asigurare CASCO a reapărut în spațiul public odată cu inundațiile care au făcut ravagii în județele Galați și Vaslui, de care se face „vinovat” ciclonul Boris. Șapte oameni și-au pierdut viața în timpul inundațiilor din cele două județe, sute de case au fost distruse complet de ape, iar mașinile au fost luate de viitură.
Dacă proprietarul unei mașini a încheiat doar poliță RCA, iar autoturismul a fost deteriorat în urma unei calamități naturale, șoferul nu are drept la despăgubiri. În schimb, șoferii care au CASCO pot solicita despăgubiri, putând primi contravaloarea estimată a reparațiilor. Totodată, dacă vehiculul e considerat daună totală, proprietarul va primi contravaloarea mașinii.
În cazul în care mașina este inundată sau prinsă de viituri, dauna totală nu prea poate fi evitată. Și asta întrucât, chiar dacă motorul poate fi curățat, conexiunile sistemului electric vor fi afectate nu vor mai funcționa sau vor face scurtcircuit. De asemenea, apa poate afecta transmisia și toate componentele din zona motorului, potrivit promotor.ro
În această situație, singurele două variante care rămân sunt fie casarea mașinii, fie vânzarea ei pentru piese.
În situația în care apa a pătruns în motor când acesta era pornit, situația se complică. Astfel, apare hidro-blocarea, adică pistonul aflat în faza de compresie nu mai face cursa completă din cauza apei, pe care nu a putut să o comprime. În această situație, distribuția se poate rupe, supapele pot fi afectate, iar blocul motor poate crăpa.
Dacă apa a pătruns în mașină, nu porni motorul! Primul lucru pe care trebuie să-l faci este să chemi o platformă care să o transporte la un service. Acolo, blocul motor va fi curățat de apă, iar componentele ude vor fi înlocuite. Abia după aceste acțiuni mecanicul va porni motorul.