Anul viitor, AI nu va crește doar productivitatea personală, ci și cea a companiilor. Asistenții AI vor juca un rol important în acest sens, potrivit reprezentanților UiPath. Aceștia au transmis cinci tendințe, previziuni pentru 2024 pentru industria de automatizare, scrie Economedia.
„Inteligența artificială și automatizarea vor schimba în mod fundamental munca de cunoaștere. Inteligența artificială nu va crește doar productivitatea individuală – vom vedea cum va face ca și companiile să lucreze mai eficient. Conștientizarea posibilităților oferite de AI trebuie să ajungă la toate etajele executive anul viitor”, spune Annette Maier, director general UiPath GmbH și vicepreședinte pentru Europa Centrală la UiPath.
„Cu tot entuziasmul, însă, este nevoie de o privire atentă: utilizarea în siguranță a tehnologiei AI este, de asemenea, în centrul atenției, deoarece trebuie să se aplice orientări cuprinzătoare de guvernanță și conformitate pentru AI și utilizatorii acesteia.”
Christian Heinrichs, Senior Director Sales Engineering Central Europe, adaugă:
„În prezent, nu este nevoie de un specialist în domeniul tehnologiei informației: sistemele AI sunt specialiștii de care este nevoie urgentă. Tot ce trebuie să facem este să amenajăm locurile de muncă pentru noii colegi digitali și să introducem angajații și procedurile de operare în noul tip de cooperare.”
Te-ar putea interesa și: Piața muncii, de la dominația angajaților, la prudență din partea angajatorilor în anul 2024!
1.Executivii vor pune accentul pe transpunerea potențialului IA în profituri reale
Executivii din întreaga lume sunt fascinați de posibilitățile oferite de AI – anul viitor, accentul lor se va pune pe transpunerea acestui potențial în profituri reale. Potrivit unui raport al EY, aproape toate companiile intervievate (88%) oferă capital pentru extinderea IA și o folosesc adesea în combinație cu automatizarea. Potrivit unui sondaj comandat de UiPath de la Bain & Company, directorii speră la o productivitate și o eficiență mai mare (85%), la noi oferte de produse și servicii (58%) și la monetizarea datelor (52%).
2. Asistenți personali pentru toată lumea
S-au dus vremurile în care doar managerii aveau asistenți personali. Anul viitor, toți lucrătorii din domeniul cunoașterii vor putea să predea o parte din sarcinile lor unor asistenți angajați special pentru ei: copiloții virtuali. Datorită progreselor înregistrate în domeniul modelelor de limbaj de mari dimensiuni, acești copiloți pot înțelege și îndeplini sarcini în limbaj natural. Pilotul automat UiPath citește și răspunde la e-mailuri, creează rapoarte, extrage date și le transferă către alte programe – 24 de ore din 24.
3. Utilizarea în siguranță a inteligenței artificiale este în centrul atenției
Aplicațiile de inteligență artificială au potențialul de a ne ușura mult munca. Cu toate acestea, dacă sunt aplicate incorect, ele pot provoca, de asemenea, daune considerabile. De aceea, aplicarea în siguranță va fi pe ordinea de zi anul viitor. Guvernanța AI va fi din ce în ce mai mult integrată în software-ul alimentat de AI. Vom asista, de asemenea, la progrese în ceea ce privește modalitățile de implicare a controalelor umane în procesul inteligenței artificiale.
4. AI va redefini piața muncii
Până în 2030, 30% din munca de birou ar putea fi automatizată. Ce înseamnă atunci munca? Cum lucrăm cel mai bine cu tehnologia? Acestea sunt întrebări mari care vor fi relevante anul viitor, dar în niciun caz clarificate. Va fi vorba mai întâi de a învăța de la alte companii și industrii care beneficiază deja foarte mult de IA. De asemenea, vom discuta despre cum să educăm în continuare angajații. În cele din urmă, va trebui să discutăm despre implicațiile juridice ale IA care operează în mod independent.
5. Automatizarea devine automată
În trecut, automatizarea nu a funcționat de la sine, ci necesită o mulțime de intervenții manuale. Acest lucru se va schimba de anul viitor. Roboții software își vor rezolv singuri problemele de funcționalitate.