Asociația Pro Infrastructură a criticat modul în care se desfășoară lucrările pe tronsonul A3 Nădășelu-Zimbor-Poarta, descriind peisajul ca fiind dezolant. Aceasta a subliniat riscul pierderii finanțării din Planul Național de Redresare și Reziliență pentru acest proiect, transmite News.ro.
„A3 Nădăşelu-Zimbor-Poarta, peisaj dezolant, şantier (aproape) pustiu. Fuga de responsabilitate a oficialilor CNAIR, combinată cu incompetenţa lor legendară în derularea licitaţiilor şi cu antreprenorul UMB întins mult peste capacitate, au transformat în codaşe aceste două loturi iniţial fruntaşe, cu şanse pur teoretice de a se încadra în jaloanele PNRR”, au scris, luni seară, pe Facebook, reprezentanţii Asociaţiei Pro Infradtructură.
Asociația a transmis că inițial se planifica deschiderea celor 42,3 kilometri de autostradă la sfârșitul anului 2023. Constructorul a demarat lucrările fără întârzieri, dar în septembrie 2021 a avut loc o alunecare de teren majoră în zona Nădășelu, ceea ce a dus la întârzieri semnificative pentru tronsonul A3 Nădăşelu-Zimbor-Poarta.
Te-ar putea interesa și: Asociaţia Pro Infrastructură, despre A0 Sud: „Turcii au un ritm de lucru frustrant, fără vlagă, fără putere de accelerare”
„Şi CNAIR a tergiversat un an şi jumătate decizia privind soluţiile de remediere. Într-un final apoteotic, în primăvara lui 2023 s-a luat decizia scoaterii din contract şi licitarea separată a celor două soluţii”, transmite Asociația.
Organizaţia afirmă că ”tergiversarea licitaţiei le convine de minune, având un motiv de noi amânări”.
”Rămasă cu buza umflată, CNAIR primeşte o singură ofertă amărâtă de la Ozaltin (Turcia), abia în ianuarie 2024.
Şi nici până în ziua de azi nu avem câştigător! CNAIR doarme în papuci şi doar promite că vom avea un câştigător la final de martie, început de aprilie. Care… evident… nu poate fi decât Ozaltin. Asta dacă nu cumva oferta turcilor este inadmisibilă şi am avea o situaţie de cascadorii râsului”, mai arată reprezentanţii Pro Infrastructură pe tema tronsonului A3 Nădăşelu-Zimbor-Poarta.
În ciuda unei posibile parafări cu Ozaltin în aprilie, se anticipează dificultăți în îndeplinirea termenului prevăzut în Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), dat fiind birocrația implicată (exproprieri, acord de mediu) și capacitățile reduse ale constructorului. Este puțin probabil să fim gata până la sfârșitul lui 2026 conform jalonului actual al PNRR.
În plus, fără nodul de la Românași, tronsonul A3 Nădăşelu-Zimbor-Poarta rămâne în construcție. Există și alte obstacole birocratice, cum ar fi revizuirea acordului de mediu și lipsa prevederilor pentru panouri fonoabsorbante la Sutoru, unde autostrada trece în apropierea locuințelor.