La peste 2 ani de la lansarea licitației, miercuri, 23 noiembrie a fost semnat contractul pentru execuția lotului Pietroasele -Buzău (14 km.), constructorul Nurol din Turcia având un termen de 20 de luni pentru execuția lucrărilor.
Update 12:40
Marcel Ciolacu și Sorin Grindeanu au promis miercuri, la Buzău, la semnarea contractului pentru lotul 3 al Autostrăzii Moldovei A 7 Ploiești-Pașcani (319 km.), că 100 de kilometri de autostradă vor fi deschiși până la sfârșitul anului și în total 250 de kilometri până la sfârșitul anului viitor, potrivit Economedia.
La semnarea contractului, premierul Marcel Ciolacu a transmis că lotul 2 de pe secțiunea Ploiești-Buzău este întârziere (lotul unde lucrează bulgarii de la Trace), iar pe restul șantierele sunt în termene sau chiar în avans:
,,Toate loturile sunt în derulare și în execuție în acest moment. Din informațiile mele, parcă doar la lotul 2 este o anumită întârziere unde unul dintre participanți (Mizil- Pietroasele, lotul Trace- Bulgaria) a și anunțat că va încerca să recupereze decalajul. În rest, pe toate loturile constructorii implicați sunt în termenele asumate și chiar le-au depășit.
Anul acesta, domnul Grindeanu și echipa sa vor mai semna încă 60 de kilometri de autostradă și vor da în folosință 100 de kilometri de autostradă și drum expres. De foarte mult timp nu s-a mai întâmplat acest lucru în România…Din cifrele pe care le am eu, anul viitor o să finalizăm aproape 250 de kilometri de autostradă și drum expres. Anul acesta finalizăm 100 de kilometri și anul viitor 250 de kilometri, începem să ne ridicăm la așteptările românilor în ceea ce privește infrastructura”, a declarat premierul Marcel Ciolacu.
La rândul său, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu a confirmat ținta de 100 de kilometri de Autostradă și Drum Expres până la sfârșitul anului și încă 150 kilometri în 2024 (în total 250 de kilometri de drumuri de mare viteză până la sfârșitul anului viitor) și a anunțat că în câteva zile urmează să fie deschis, parțial lotul 2 de pe Autostrada A 0 Nord după care urmează Lotul 3 al Drumului Expres Craiova-Pitești, lotul 2 al Autostrăzii A 0 Sud (23 km.) și lotul Chețani-Câmpia Turzii pe A 3 Transilvania (16 km.), dar nu a mai menționat și Drumul Expres Oradea-A3.
Întrebat ce loturi pot fi deschise până la sfârșitul anului viitor pe Autostrada Moldovei, Sorin Grindeanu a spus că vor fi șase sau șapte loturi și anume primele două loturi pe secțiunea Ploiești -Buzău (49 km.), toate cele patru loturi dintre Buzău și Focșani (82 km) și, posibil ,,un lot de lângă Adjud” (n.r lotul 2 Focșani-Bacău).
,,Noi avem 13 loturi, eu așa…să vă spun realist, dincolo de termenele date din contract, pot să spun că mă aștept ca anul viitor, deși nu sunt termene decât pe o parte (loturile 1,2 4 și 7) poate chiar șapte loturi, în jurul Adjudului între Focșani și Bacău, dar cele patru între Focșani și Buzău să fie finalizate și cele două care sunt conform contractului, între Ploiești și Buzău. Mi-aș fi dorit și lotul acesta dacă în urmă cu un an și ceva se semna contractul când am dat același câștigător. ”, a declarat ministrul Sorin Grindeanu.
Ministrul Transporturilor nu a ratat ocazia de a critica din nou Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC) despre care a spus că a întârziat semnarea contractului cu Nurol : ,,s-a pierdut un an de zile din vina unor domni care nu răspund…și care nici măcar nu sunt magistrați și nu pot fi trași la răspundere. Eu cred, domnule prim ministru și colegii din Parlament că e momentul să ne uităm la răspunderea pe care trebuie să aibă și cei care întârzie lucrările de investiții”.
Miercuri, pe data de 22 noiembrie, va fi semnat contractul pentru execuția lotului 3 Pietroasele – Buzău (13,9 km) din Autostrada Ploiești – Buzău, potrivit agendei ministrului Transporturilor Sorin Grindeanu. Ultimul lot cu finanțare prin PNRR din Autostrada Moldovei (A7) a fost câștigat de asocierea de constructori turci Nurol – Makyol, potrivit economica.net.
Semnarea va avea loc la sediul Consiliului Județean Buzău, după cum se precizează în agenda oficialului de la Transporturi, care intenționează să inspecteze șantiere din A7.
Grindeanu a anunțat că acest contract urma să fie semnat miercuri încă de săptămâna trecută, cu ocazia vizitei pe un șantier din Autostrada Bucureștiului (A0).
„Miercuri se semnează la Buzău, lotul 3, ultimul din A7. În sfârșit se închide și acesta”, a spus șeful Transporturilor.
Asocierea de constructori turci Nurol Inşaat Ve Ticaret A.S.- Makyol Insaat Sanayi Turizm Ve Ticaret A.S a fost desemnată, din nou, câştigătoarea contractului pentru construcţia lotului 3 al autostrăzii Ploieşti – Buzău, a informat pe 23 octombrie Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).
Te-ar putea interesa și: Autostrada Moldovei: Supervizarea lucrărilor pe Lotul Buzău-Vadu Pașii (A7) va fi asigurată de o firmă de proiectare din Macedonia de Nord. Contractul pentru supervizare a fost deja semnat
„Asocierea de constructori turci NUROL INŞAAT VE TICARET (lider) – MAKYOL INSAAT SANAYI TURIZM VE TICARET a fost desemnată din nou câștigătoarea contractului pentru cinstrucția lotului 3 al AUTOSTRĂZII PLOIEȘTI -BUZĂU ! Asocierea va avea la dispoziție 20 de luni si 1,09 miliarde de lei, fără TVA pentru a finaliza lucrările pe cei 13,9 km ai lotului cuprins între localitatea Pietroasele și Buzău.
În cadrul contractului finanțat prin PNRR, Asocierea va construi inclusiv 8 poduri și un pasaj de o complexitate tehnică ridicată, în lungime de 1.260 m. Licitația pentru acest lot al A 7 a fost lansată în septembrie 2021, dar rezultatul ei a fost contestat de 4 ori. Asocierea NUROL INŞAAT VE TICARET – MAKYOL INSAAT SANAYI TURIZM VE TICARET a mai fost desemnată căștigătoarea acestui contract în urma cu un an (27 octombrie 2022), dar rezultatul a fost de asemenea contestat.
Ca urmare a multiplelor contestații, Lotul Pietrosele-Municipiul Buzău este ultimul lot al A7 pe care nu au început lucrările din cauză că până acum nu a putut fi semnat contractul”, a transmis pe 23 octombrie, șeful CNAIR, Cristian Pistol.
Oferta financiară a asocierii câștigătoare este de 1,09 miliarde de lei fără TVA. Durata de execuţie a contractului este de 20 de luni iar perioada de garanţie a lucrărilor ofertată conform factorului de evaluare este de 10 ani.
Lungimea acestui tronson de autostradă este de 13,9 km şi include construcţia a 8 poduri şi a unui pasaj de o complexitate tehnică ridicată, în lungime de 1.260 m. Sursa de finanţare este asigurată din Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR), potrivit sursei.