Aeroportul Internațional „Henri Coandă” București este principalul aeroport al României, așadar prestația sa trebuie să se afle la cele mai înalte cote, fiind centrat în capitala țării. Licitația pentru modernizarea acestuia a fost depusă și expusă de către Compania Națională Aeroportui București (CNAB) pentru proiectarea sa, asistența tehnică, dar și pentru lucrări care au focusul asupra modernizării terminalelor și a corpurilor existente aeroporturilor.
„Proiectul are o valoare totală estimată de 117.6 milioane de lei şi urmează să se deruleze pe o perioadă de 101 luni, din care 9 luni proiectare, 30 de luni execuţia lucrărilor şi 2 luni pentru recepţie, perioada de garanţie fiind de 5 ani de la data recepţiei lucrărilor.”, a declarat CNAB în decursul zilei de marți.
Principalele obiective în demersul care va începe pentru modernizarea aeroportului sunt următoarele: reamenajarea Terminalelor Sosiri și Plecări, modernizarea sistemului centralizat de ventilaţie-climatizare din Terminalele Plecări Internaţionale, Finger şi Sosiri, înlocuirea integrală a: echipamentelor de ventilare şi climatizare, unităţilor de tartare a aerului, ventilatoarelor, ventiloconvectoarelor, conductelor de distribuţie agent termic, agregatelor de răcire care deservesc zona terminalului Sosiri şi a tubulaturii de ventilare.
„Prin implementarea soluţiilor tehnice, se va facilita accesibilitatea clădirilor, se va îmbunătăţi calitatea imagistică a zonelor publice şi se vor valorifica elementele culturale, de patrimoniu şi turistice ale Bucureştiului.”, a declarat CNAB.
Pe lângă toate cele comunicate, conform celor transmise din partea CNAB, va fi realizata și modernizarea instalațiilor electrice aferente clădirilor Terminal Plecări, Finger și Terminal Sosiri.
„Proiectul prevede modernizarea iluminatului terminalelor şi corpurilor de clădire (zone publice, zone securitate etc.), urmând a fi instalate corpuri de iluminat cu sursa LED, ceea ce va conduce inclusiv la reducerea consumului de energie electrică. De asemenea, se vor monta instalaţii de forţă şi prize cu grad de protecţie sporită. Pentru toate zonele publice se va realiza iluminat de securitate împotriva panicii.”, conform declarațiilor CNAB.
Pentru ca acest proiect să fie dus la bun sfârșit, modernizarea Aeroportului Internațional „Henri Coandă” București va fi realizat pe etape, astfel încât pasagerii să nu fie afectați, dar nici programul de zboruri.
„Criteriul de atribuire este cel mai bun raport calitate/preţ, care include preţul ofertei (pondere 60%), arhitect cu drept de semnătură acordat de Ordinul Arhitecţilor din România (10%), inginer instalaţii electrice autorizat ANRE gr IIA (5%), inginer instalaţii (5%), manager proiect cu experienţă dovedită în gestionarea proiectelor de execuţie lucrări în spaţii publice de tip terminal aeroport şi/sau gară şi/sau centre comerciale (10%), inginer specializat în instalarea, configurarea, programarea şi punerea în funcţiune a instalaţiilor de ventilaţie-climatizare cu putere frigorifică instalată de min. 2MW (10%).”, completările aduse de CNAB.
Termenul de depunere al ofertelor de participare este data de 30 octombrie.