Ministerul Transporturilor și Infrastructurii a semnat, în decursul zilei de miercuri, autorizația de construire necesară pentru proiectarea și execuția lucrărilor de structură de rezistență la Lotul tronsonului de metrou Mai – Tokyo. Segmentul acesta face parte din cadrul obiectivului ce va asigura legătura rețelei de metrou cu Aeroportul Internațional Henri Coandă prin intermediul Magistralei 6 ”1 Mai – Otopeni”.
Sunt astfel vizate lucrările aferente structurii de bază pentru realizarea stațiilor (Obiectul 3 – Stația Pajura, Obiectul 5 – Stația Expoziției, Obiectul 7 – Stația Montreal, Obiectul 9 – Stația Gara Băneasa, Obiectul 11 – Stația Aeroport Băneasa, Obiectul 13 – Stația Tokyo), interstațiilor (Obiectul 1 – Interstația 1 Mai – Pajura (Linia 2), Obiectul 2 – Interstația 1 Mai – Pajura (Linia 1), Obiectul 4 – Interstația Pajura – Expoziției, Obiectul 6 – Interstația Expoziției – Piața Montreal, Obiectul 8 – Interstația Piața Montreal – Gara Băneasa, Obiectul 10 – Interstația Gara Băneasa – Aeroport Băneasa, Obiectul 12 – Interstația Aeroport Băneasa – Tokyo) și a tunelurilor.
Lotul Mai – Tokyo, are o lungime totală de 6,3 km și este prevăzut cu un număr de 6 stații și 7 interstații.
Investiția va asigura conectivitatea între Aeroportul Internațional Henri Coandă cu rețeaua feroviară prin intermediul Gării de Nord. Obiectivul de investiții face parte din rețeaua trans-Europeană de transport.
Ai putea fi interesat și de: Transferul celor 300 de milioane de euro pentru Magistrala M6 a fost aprobat de Comisia Europeană: „S-a aprobat modificarea PNRR, Ministerul Transporturilor a fost printre primele (instituții) care a avut o modificare, M 4 cu M6 …este aprobat.”
Licitația din luna februarie a fost câștigată de o asociere de constructori și proiectanți din Turcia pentru proiectarea și execuția lucrărilor la linia de metrou M6, lotul 2, de la Tokyo (Băneasa) la Aeroportul Otopeni. Contractul se ridică la 1,27 miliarde de lei (fără TVA).
Și primul lot al Magistralei 6 va fi construit de turci, respectiv de Alsim Alarko.
Costul pentru întregul proiect este de 2,38 miliarde de lei, iar suma totală prevăzută pentru despăgubirea proprietarilor implicați în procesul de expropriere este de 115 milioane de lei, potrivit celor comunicate de gândul.ro.
Acestea vor fi noile stații ale Magistralei 6:
Lotul 1:
Lotul 2:
Ai putea fi interesat și de: Licitația pentru Pasajul Brănești peste Magistrala CFR București – Constanța a fost câștigată de Tracon! Contractul este în valoare de 58 de milioane de lei!