Clienții din România nu au fost, din fericire, afectați de această situație, au transmis reprezentanții retailerului.
Conform unei notificări oficiale trimise marți, 19 noiembrie, Auchan Franța a confirmat că atacul a avut drept rezultat compromiterea unor informații sensibile legate de conturile de fidelitate ale utilizatorilor.
Printre datele accesate de escroci se numără numele, prenumele, adresele de e-mail și poștale, numerele de telefon, informații despre componența familiei, data nașterii și numărul cardului de fidelitate.
Citește și: Scandal la Castelul Peleș. Mii de turiști păcăliți printr-o metodă de fraudă bine pusă la punct!
Cu toate astea, Auchan a transmis că informațiile financiare precum datele bancare, parolele și codurile PIN ale clienților nu au fost afectate de atacul cibernetic.
Peste 500.000 de clienți ar fi fost vizați de acest atac cibernetic, potrivit declarațiilor unui purtător de cuvânt al retailerului francez. Auchan a informat autoritățile franceze, inclusiv Comisia Națională pentru Tehnologia Informației și Libertăților Civile (CNIL), despre incident și a cerut sprijin pentru a înțelege amploarea atacului.
Compania a lansat un apel către clienții săi să fie extrem de atenți la posibilele tentative de phishing.
„Vă recomandăm să nu deschideți linkuri din mesaje suspecte, să nu sunați la numere necunoscute și să nu urmați indicațiile din e-mailuri sau mesaje text care par a fi frauduloase”, se arată în mesajul trimis clienților.
Citește și: Percheziții la sediul Netflix din Europa! Compania, acuzată de fraudă fiscală și muncă nedeclarată!
Auchan le cere clienților să fie vigilenți în fața oricăror mesaje neobișnuite, menționând că atacatorii ar putea încerca să obțină informații suplimentare prin diverse canale. În acest context, compania a reamintit că măsurile de securitate au fost deja întărite pentru a preveni noi atacuri similare, potrivit stiripesurse.ro.