Noile atacuri de tip phishing sunt propagate prin intermediul SMS-urilor către utilizatori din România. Campania foloseşte numele Transelectrica, iar consumatorii sunt „avertizați” că vor fi deconectați de la rețea în cazul neplății serviciilor.
Odată ce potenţiala victimă accesează link-ul trimis prin SMS, este redirecţionată către un site de phishing care cere şi colectează date personale şi de card, acestea ajungând în posesia atacatorilor, susţin specialiştii de la Securitatea Cibernetică.
„Deşi conţine elemente de identitate vizuală corespondente Transelectrica, este evident că nu ne aflăm pe un canal de comunicare oficial pentru respectiva companie, dacă citim numele de domeniu al site-ului pe care suntem trimişi (ithmeony[.]space)!”, arată Directoratul Național de Securitate Cibernetică (DNSC).
DNSC atrage atenția asupra faptului că textul mesajului este unul care nu respectă în totalitate rigorile limbii române, fiind tradus automat din altă limbă, iar acest lucru ar trebui să le dea de gândit celor ce primesc respectivul SMS.
„Verificaţi mereu sursa mesajelor, înainte de a face o acţiune care v-ar putea pune în pericol datele. Atunci când nu sunteţi siguri că ar fi trebuit să primiţi un mesaj, verificaţi transmiterea lui de către expeditor pe canalele de comunicare alternative. Evitaţi accesarea de link-uri din astfel de surse necunoscute sau dubioase şi verificaţi-le cu o soluţie de securitate, atunci când aveţi dubii. Nu furnizaţi date personale, date de autentificare sau date financiare la cerere, în urma accesării unor astfel de link-uri. Dacă aţi furnizat din neatenţie date de card, este important să anunţaţi imediat banca. Dacă vi s-au furat bani din cont, depuneţi o plângere la Poliţie (online sau la cea mai apropiată secţie)”, recomandă specialiştii.
Atacurile de phishing provin de la escroci deghizați ca surse de încredere și pot facilita accesul la toate tipurile de date confidențiale. Infractorii cibernetici folosesc cu succes metode precum email-uri, mesaje text sau mesaje trimise pe rețelele de socializare pentru a obține informații personale de la utilizatori.
De la promoții digitale la informări oficiale din partea băncilor sau mesaje pe social media, oricine poate cădea victimă phishing-ului și diferitelor forme ale acestuia.
Iată câteva indicii care ar trebui să vă ridice suspiciuni odată ce le întâlniți într-un mail sosit de pe un domeniu neobișnuit sau din partea unui individ necunoscut.
Citeste si Avertisment pentru toți utilizatorii Facebook. A apărut un nou tip de fraudă